آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تجهیز فضای سبز باقرشهر به شبکه آبیاری نوین‌

خبرگزاری فارس: تجهیز فضای سبز باقرشهر به شبکه آبیاری نوین‌

به گزارش راگانیوز ، سعید استاد فرج بعدازظهر امروز در آیین بزرگداشت هفته درختکاری غرس نهال در باقرشهر که با حضور هدایت‌اله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان ارشد این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز همه مسئولان و مدیران شهرستان با حضور پرشور در این مراسم آمده‌اند به امر معنوی کاشت نهال، لبیک بگویند.

وی با اشاره به آسیب‌های آبیاری سنتی گفت: آبیاری فضای سبز به روش سنتی علی‌رغم هزینه‌های مادی و انسانی آسیب‌های فراوانی را به همراه داشت که از این میان می‌توان به ایجاد ترافیک، مصرف بیش از حد آب، تلفات جانی و … اشاره کرد.

شهردار باقرشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری در حوزه فضای سبز عنوان کرد: از روز نخست مسئولیت در مدیریت شهری باقرشهر کمر همت را در حوزه توسعه فضای سبز، بهبود وضعیت آبرسانی و … بستیم و تمام توان خود را در این راستا به خدمت گرفته‌ایم.

وی از ایجاد بیش از 5 هزار متر شبکه‌گذاری برای آبیاری نوین فضای سبز خبر داد و گفت: با ایجاد سه مخزن آب با ظرفیت 3 هزار متر مکعبی و لینک شدن آن با شبکه آبیاری نوین فضای سبز باقرشهر امروز می‌توان گفت فضای سبز باقرشهر به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

استاد فرج توجه به فضای سبز را یک امر حیاتی دانست و تاکید کرد: امروز درخت مظلوم و اسیر دست آدم‌ها شده است.

شهردار باقرشهر با تاکید بر توجه ویژه به نگهداری و سلامت آب، خاک و هوا تصریح کرد: هرجا که آب، خاک و هوا آلوده باشد انسان‌ها مریض می‌شوند و با دقت در رابطه با سلامت این سه اصل شاهد سلامت جامعه خواهیم بود.

به گزارش فارس، باقرشهر از توابع شهرستان ری در جنوب کلانشهر تهران و در محور ارتباطی تهران ـ قم میان آرامگاه امام راحل(ره) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) واقع شده است. این شهر با 44.3 کیلومتر مربع، بر اساس مصوبه سال 75 هیئت وزیران از شهر تهران (مناطق 19 و20) جدا و به شهر تبدیل شد. روستاهای قوچ حصار، قمصر، دهنو، اسماعیل آباد معین، عظیم آباد، سلمبر، خیرآباد و درسن آباد از مراکز مهم جمعیتی این شهر هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.