آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تدوین سند راهبردی مدیریت شهری ری

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، فرهاد افشار در تشریح این خبر اظهار داشت: حرکت بر اساس برنامه ای عملیاتی و با چشم انداز و اهداف مشخص از مهمترین اصول مدیریتی است که در دستور کار تیم اجرایی و کارشناسان تدوین سند راهبردی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این سند در طی ۲ ماه تدوین و حاصل جلسات کارشناسی با پرسنل و نظر نخبگان و متخصصان امر است.
افشار ادامه داد: ۱۱ ویژگی شاخص منطقه از جمله وجود حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، ۱۶ بقعه متبرک، خاستگاه ۲ هزار شهید، فرمانداری ویژه، بناها و آثار تاریخی، وجود آرامستان ها، بیش از ۱۷۸ کیلومتر مربع حریم، اراضی سبزی کاری و طبیعت بکر و برگزاری نماز جمعه مستقل در تدوین این برنامه عملیاتی لحاظ شده است.
وی به شناسایی ۹ چالش منطقه نیز اشاره کرد و افزود: حل چالش های مهمی از جمله تداخل مدیریتی حریم تهران و شهرستان ری، آلودگی های زیست محیطی، عبور خطوط فشارقوی برق از بافت مسکونی، کاهش ارزش فضا به واسطه مشکلات موجود، عدم توزیع متوازن جمعیت در محلات، مشکلات ناشی از نابسامانی بافت صنعتی و پایین بودن برخی از سرانه های خدماتی در این سند برنامه ریزی شده است.
شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه هفت ظرفیت مهم شهرری در این سند شناسایی و معرفی شده است، گفت: هویت تاریخی و اجتماعی، فرصت ها و زمینه های صنعتی، فضاهای کالبدی حفظ شده، حریم با شرایط خاص، گردشگری مذهبی، قرارگیری در نزدیکی کریدورهای حمل و نقل و مشاهیر آرمیده در ری از پتانسیل های مهم قبله تهران است.
وی چهار پهنه گردشگری مذهبی، گردشگری تاریخی، صنعتی شمال و حریم را از موضوع های مهم و راهبردی این سند بیان کرد.
افشار در خصوص الگوی تدوین این سند راهبردی نیز عنوان کرد: الگوی پیشنهادی این سند با نگاه به شاخص ها ترکیبی از دو مدل الگوی تدوین برنامه برای سازمان های عمومی غیرانتفاعی ( مدل برایسون) و الگوی برنامه ریزی هسته های کلیدی توسعه تهیه شده است.
منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.