آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تشریح مسئولیت نسل جوان در پنج اصل

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به آیات و روایات مسئولیت نسل جوان را در پنج اصل دین باوری و ارتقای معرفت دینی، ولایت‌مداری، تحصیل علم و دانش، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی تشریح کرد.
 تشریح مسئولیت نسل جوان در پنج اصل

به گزارش راگا نیوز  به ‌نقل از روابط‌ عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، جمعی از مسئولان و اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران و شهرستان ری ضمن حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با معاون فرهنگی و امور زائران دیدار و گفت‌وگو کردند.

خادم‌القرآن عباس سلیمی در این دیدار ضمن خیرمقدم به جوانان برومند و امیدهای آینده میهن اسلامی و آینده‌سازان این کشور پرافتخار و ابلاغ سلام تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، به تشریح مسئولیت حال حاضر نسل جوان در کشور پرداخت.

 

وی دوران جوانی را به ستاره‌ای تشبیه کرد که در آسمان زندگی هر انسان تنها یک‌بار طلوع می‌کند و بعد از افول و غروب طلوع مجددی ندارد، بنابراین باید جوانان عزیز این مقطع را که در روایات از آن به‌عنوان بهار عمر از آن یادشده، درست پاسداری کرده و قدر بشناسند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام ضمن اعلام آمادگی آستان مقدس به‌منظور همکاری با تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، از جمله درباره برگزاری همایش‌ها و استفاده از دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب طرح‌های خادمان فرهنگی، مسئولیت حال حاضر نسل جوان را در پنج اصل «دین باوری و ارتقاء معرفت دینی، ولایت مداری، تحصیل علم و دانش، دشمن شناسی و دشمن ستیزی» دسته‌بندی و این پنج اصل را با توجه به آیات قرآن و روایات تشریح کرد.

سلیمی از جوانان خواست تا در جهت ساختن آینده ای پر افتخار از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) را فراهم سازند.

برگزاری جشنواره دانش‌آموزی حضرت عبدالعظیم (ع)

محمد حاج محمدی از مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران در ادامه این دیدار با اشاره به طراحی و انجام اقدامات اولیه همایش بین‌المللی دانش‌آموزی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در محوریت نامه پرخیر و برکت حضرت امام رضا علیه‌السلام به حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام و در سه محور «سبک زندگی اسلامی، محبت و ولایت و امام شناسی، پیش نویس اجرای این همایش را ارائه و ابراز داشت که به‌زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

گفتنی است، این همایش در سه بخش وبلاگ نویسی، داستان نویسی و تحقیق و مقاله علمی در سطح دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

در پایان این جلسه حضار و اعضای اتحادیه به ارائه پیشنهادات و نظریات خود پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.