آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تعدیل تعرفه گاز مهمترین مطالبه شیشه گران تهران است

محمد انشایی عصر یکشنبه در حاشیه همایش آبگینه و تجاری سازی صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰۰ مرکز تولید آبگینه در رشته های شیشه گری سنتی، تراش، همجوشی و نقاشی پشت و روی شیشه در استان تهران فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی واحدهای تولید آبگینه استان تهران در شهرهای ری، ورامین، شهریار و اسلامشهر قرار دارد، اظهار داشت: یکهزار نفر به صورت مستقیم در صنعت آبگینه استان تهران مشغول به فعالیت هستند.
انشایی تصریح کرد: سال گذشته ۶۲ میلیون دلار صنایع دستی از کشور صادر شد که ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از این میزان معادل ۲۵ درصد آن حاصل تلاش شیشه گران استان تهران است.
وی یادآور شد: محصولات صنعت آبگینه استان تهران به کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج فارس، عراق و مقدار کمی نیز به کشورهای شرق آسیا صادر می شود.
انشایی اضافه کرد: مواد اولیه صنعت شیشه گری به دلیل اینکه به طور کامل در داخل کشور تولید و بازیافت می شود، اگر از حمایت های دولت در بخش صادرات برخوردار باشد شاهد ارزش افزوده بالا و اشتغال گسترده در این حوزه خواهیم بود.
وی در ادامه هدف اصلی برگزاری همایش آبگینه و تجاری سازی در صنایع دستی را برند سازی و رفع نواقص بسته بندی عنوان کرد و افزود: تولید کنندگان ایرانی نباید تجاری سازی را فقط در سایه برگزاری نمایشگاه های بین المللی دنبال کنند.
انشایی تاکید کرد: تولید کنندگان صنعت آبگینه استان تهران باید از ابزارهای نوین ارتباطی برای معرفی محصولات خود در بازارهای داخلی و خارجی استفاده کنند و نیروی انسانی متخصص، آموزش های نوین بازاریابی، تولید در ابعاد گسترده در کمترین زمان، برند سازی و بسته بندی شکیل در دستور کار خود قرار دهند.
وی عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در راستای حمایت از کالای ایرانی و هنرمندان صنعت آبگینه، شهر تهران را به عنوان شهر جهانی شیشه گری در سال آینده معرفی خواهد کرد.
همایش آبگینه و تجاری سازی در صنایع دستی عصر یکشنبه با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و جمعی از تولید کنندگان و صادرکنندگان نمونه استان تهران در فرهنگ سرای ولای شهرری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.