آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ریزگردهای شهرک صنعتی شمس آباد تا یک سال دیگر به تهران می رسد

علیرضا زندی صبح یکشنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به اینکه در برخی از تصمیمات کلان کشور به سادگی مشکلاتی مثل نخاله های ساختمانی، زباله، صنایع مزاحم و آلاینده و سازمان زندان ها را به شهر حسن آباد گسیل می کنند اظهار داشت: متاسفانه در این خصوص چیزی که به آن اهمیت داده نشده اعتبارات است.

وی گفت: طی سفر رییس جمهور به شهرری بحث کمربندی شهر حسن آباد مطرح شد و با وجود تصویب و تخصیص اعتبار هیچ قدمی برای ایجاد این کمربندی برداشته نشده است اما در مقابل طی ۲ سال اخیر شاهد ورود سازمان زندان ها به این منطقه بودیم که به سرعت به این شهر منتقل شد.

وی با بیان اینکه فشافویه از امکانات بسیار خوبی مثل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه، تولیدات لبنیاتی دام و تردد ۱۸ استان از این منطقه برخوردار است، گفت: فشافویه در بخش های صنعتی و کشاورزی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد اما تنها به دلیل یک نقطه منفی که بحث آب زندان های این منطقه بود خبر این نقطه منفی به سرعت منتشر شد اما نکات مثبت و توانمندی ها و ظرفیت های این منطقه همچنان مهجور ماند، که باید به این نکته توجه کنیم.

زندی در ادامه اظهار داشت: با ورود سازمان زندان ها به این شهر معضلات و آسیب های اجتماعی به حسن آباد سرازیر و طی ۵ سال اخیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به این شهر اضافه شده است و هم اکنون این شهر جمعیت ۴۰ هزار نفری را در خود جای داده که این رشد بی رویه جمعیت به دلیل وجود شهرک های صنعتی بوده چرا که زمان برنامه ریزی برای ساخت این شهرک ها، فراهم آوری  زیرساخت دیده نشده است و هم اکنون این همه زیرساخت ها باید توسط شهر حسن آباد تامین شود.

رییس شورای شهر حسن آباد با بیان اینکه شهرداری تهران معضل خود را به شهر کوچک حسن آباد منتقل کرده است گفت: شهرداری تهران صنایع مزاحم و آلاینده را به ما منتقل کرده اند و گردنه حسن اباد یکی از نمونه های بارز این معضلات است که با بوی تعفن زباله عجین شده و مردم ما از این بی مهری ها رنج می برند.

وی بیان داشت: ظرفیت ها و پتانسیل های شهر حسن اباد باید دیده شود و اگر می خواهند معضلی را به این شهر سرریز کنند باید زیرساخت های این شهر را هم ببینند، مثلا ریزگردهای شهرک صنعتی شمس آباد ظرف یک سال دیگر به تهران می رسد و تهران مثل اهواز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.