آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

توزیع میوه شب عید در ورامین از 20 اسفند/ ورامین به پایانه صادرات میوه نیاز دارد

غلامرضا تات  با بیان اینکه تأمین میوه شب عید در شهرستان ورامین بدون کم و کاست انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن سال جدید، با پیگیری‌های ستاد تنظیم بازار و تأکید فرماندار شهرستان مبنی بر تسهیل دسترسی شهروندان به میوه شب عید، جهاد کشاورزی شهرستان به همراه شرکت تعاونی روستایی و اتحادیه میوه و تره‌بار نسبت به برنامه‌ریزی برای این امر مهم اقدام کرد.

وی افزود: به همین منظور 350 تن پرتقال و 100 تن سیب در 10 ایستگاه در نقاط مختلف شهرستان نسبت به توزیع میوه اقدام خواهند کرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ورامین با اشاره به اینکه توزیع میوه از 20 اسفندماه جاری آغاز و تا زمان استقبال شهروندان حتی بعد از ایام عید نیز ادامه دارد، یادآور شد: شهروندان نگران تأمین میوه نباشند چراکه مشکلی در خصوص کم و کاست آن وجود ندارد و ذخیره‌سازی به میزان کافی صورت گرفته است.

تات افزود: فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، شرکت تعاونی روستایی و اتحادیه میوه و تره‌بار به‌طور مستقیم بر امر توزیع میوه شب عید شهرستان ورامین نظارت خواهند داشت.

وی بیان داشت: شهرستان ورامین به‌منظور صادرات میوه نیاز به سردخانه و پایانه صادرات دارد چراکه این منطقه قطب کشاورزی است و از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده کرد که نادیده گرفته شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ورامین تصریح کرد: به دلیل نبود پایانه صادراتی ما باید بار میوه را به کرج منتقل کنیم تا در آنجا مهر پایانه روی محصولات زده شود، درحالی‌که این ظرفیت باید در شهرستان ورامین وجود داشت.

تات اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های متعدد این امر تاکنون محقق نشده است اما در دست بررسی قرارگرفته و امید است با تلاش مسؤولان به نتیجه برسد.

وی افزود: در صورتی‌ که پایانه صادراتی در ورامین راه‌اندازی شود برای حدود 300 نفر از جوانان اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان ورامین در خصوص راه‌اندازی سردخانه نیز خاطرنشان کرد: برای صادرات میوه از ورامین باید امکانات این کار از قبیل سردخانه و پایانه صادراتی موجود باشد و مسؤولان سرمایه‌گذاران را در این راه همراهی کنند.

تات از شهرداری ورامین خواست نسبت به سامان‌دهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در سطح شهر اقدام کند؛ چراکه عمده مشکل اتحادیه میوه و تره‌بار است.

وی همچنین گفت: 220 جواز میوه‌فروشی از سوی اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان ورامین صادر شده است و در حال فعالیت در شهرستان هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.