آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تکمیل بیمارستان ۴۴۰ تختخوابی اسلامشهر به وزارت بهداشت سپرده شد

 

به گزارش راگانیوز ؛ محمدرضا سلمانی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: بسیاری از تخت‌های بیمارستانی تهران برای دریافت خدمات به بیمارانی از نقاط مختلف کشور است و در شهرستان اسلامشهر نیز به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۰/۴ تخت بیمارستانی وجود دارد و با بهره‌برداری بیمارستان ۴۴۰ تختخوابی اسلامشهر این میزان به یک در هزار تخت می‌رسد.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت شهرستان اسلامشهر تخت‌های بیمارستانی پاسخ‌گوی بیماران در این شهرستان نیست تأکید کرد: بیمارستان تأمین اجتماعی اسلامشهر با ۱۳۰ تخت بیمارستانی و تنها بیمارستان خصوصی امام زمان(عج) نیز با ۱۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران اسلا‌مشهر و شهرستان‌های اطراف و گاهی تمام نقاط کشور خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر ادامه داد: کلنگ بیمارستان ۴۴۰ تختخوابی شهرستان اسلامشهر از سال ۸۷ به زمین زده شد و پس از گذشت ۱۰ سال تا به امروز تنها ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال جاری پروژه احداث از وزارت راه و شهرسازی به وزارت بهداشت سپرده شد تا هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

سلمانی سپس با اعلام اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم جهت تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان تأمین شده عنوان کرد: این بیمارستان دارای ۳۶ تخت اورژانس، بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، سه بخش اتاق عمل، چندین بخش آی سی یو و سی سی یو و ۴۴۰ تخت بیمارستانی است و هر روز که تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان به تأخیر می‌افتد با مشکل نوسان قیمت‌ها در زمینه تجهیزات روبه‌رو می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به هفته پویش ملی مبارزه با سرطان افزود: بهترین راه برای کاهش بیماری‌های صعب‌العلاج پیشگیری است، راه‌هایی برای تشخیص زودهنگام بیماری و اینکه با حساس کردن مردم نسبت به بیماری و تشخیص به موقع از گسترش بیماری به بافت‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با بیان اینکه برخی از مراکز جامع سلامت اسلامشهر، بزرگ‌تر و مجهزتر از استاندارد ملی است خاطرنشان کرد: شهرستان اسلامشهر به برکت انقلاب اسلامی دارای ۱۴ مرکز جامع سلامت شهری و ۲۵ پایگاه سلامت شهری و در حوزه روستایی، ۵ مرکز جامع سلامت و ۱۳ خانه سلامت به همراه ۲ مرکز کلینیک ترک اعتیاد دولتی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.