آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جایگاه جلوس تاریخی حضرت امام(ره) در بهشت زهرا(س) گلباران شد

به گزارش راگانیوز ؛ در این مراسم باشکوه خانواده معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و اقشار مختلف مردم از جمله بسیجیان، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان در کنار مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با سردادن بانگ«الله اکبر» و گلباران محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن را گرامی داشتند.
اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل جلوس امام راحل، اجرای سرودهای مذهبی و ملی از جمله «خمینی ای امام» و «الله اکبر خمینی رهبر» توسط گروه جمع خوانی دانش آموزان و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آزاد سازی 1357 کبوتر به یاد سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه های این مراسم بود.
براساس این گزارش ایستگاه فرهنگی و صلواتی در کنار جایگاه جلوس بر پا شد که بسته های فرهنگی و شاخه های گل به میهمانان اهدا می کردند.
گفتنی است: آیین ویژه آغاز جشن های سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشبه) با سخنرانی حجت الاسلام سید علی خمینی و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، امام خمینی(ره) بعد از 15 سال تبعید ظالمانه دیکتاتور پهلوی در یوم الله 12 بهمن 1357 به میهن اسلامی بازگشت و بلافاصله پس از استقبال تاریخی ملت ایران به سمت بهشت زهرا(س) حرکت کرد و در یک سخنرانی تاریخی ضمن بیان آنچه در دوران سیاه پهلوی بر ملت ایران رفته است این سلطنت را غیرقانونی اعلان کرد و جمله تاریخی «من دولت تعیین می کنم، من تو دهن این دولت می زنم، من دولت تعیین می کنم، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم» را بیان فرمود.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.