آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جای خالی «ری» در نمایشگاه مطبوعات امسال

به گزارش راگانیوز ،  نمایشگاهی که از مراکز استان ها و شهرستان ها درآن حضور چشمگیر و فوق العاده ای دارند. نمایشگاهی که در حدود 950 رسانه و خبرگزاری از سراسر کشور با تمام توان در آن حضور دارند، تا بتوانند توانمندی ها و پتانسیل های فرهنگی، اجتماعی استان و شهر خود را در مقابل دیدگاه بازدیدکنندگان قرار دهند.
وقتی که به نمایشگاه مطبوعات مراجعه می کنید از هر استان و شهرستانی جهت معرفی فرهنگ وتمدن و پتانسیل های فرهنگی خود با تمام قواه حاضر هستند تا بتوانند استان، شهر و شهرستان خود را به نحو احسن در کشور معرفی نمایند.
ولی متاسفانه چند سالی است که به این نمایشگاه مراجعه می کنیم و جای خالی شهرستان ری را با آن پیشینه تاریخی طلایی که ورد زبان تمامی مسئولین شهر می باشد و در هر جلسه و مراسم از «ری » به عنوان کهن ترین و تاریخی ترین شهر در ایران و حتی جهان نام می برند و همین مسئولین بی توجه به رخداد مهمی چون برگزاری نمایشگاه مطبوعات هستند و حتی تا امروز ثانیه ای از وقت و فکر خود را به حضور رسانه های «ری» در این نمایشگاه معطوف نکرده اند.
– آیا با این پیشینه تاریخی سهم «ری» از این رخداد فرهنگی که می تواند باعث معرفی دو چندان «ری » در ایران و حتی جهان شود، باید به این سادگی گذشت؟
– آیا مسئولین فرهنگی شهر که در ایام مختلف سال گردهم جمع می شوند و جلسات گوناگون فرهنگی برگزار می کنند تاکنون به این موضوع فکر کرده اند؟
– آیا « ری» با این همه تاریخ و پیشینه حتی نباید یک غرفه در جهت معرفی فرهنگ و تمدن خود در این نمایشگاه به خود اختصاص دهد.
این سوالات و هزاران سوالات دیگر ذهن و فکر هر خواننده و هر فردی که واقعا دلسوز «ری» و فرهنگ غنی آن باشد را می آزارد و به این می اندیشد که مسئولین فرهنگی در جهت پیشبرد و معرفی «ری» چه کاری را انجام می دهند؟
البته امیدوارم با این یادداشت مسئولین فرهنگی شهرستان اندکی از فکر و وقت خود را صرف این موضوع نموده و حداقل در این خصوص از اصحاب رسانه و خبر مشورت بگیرند تا شاهد آن باشیم که در سال آینده یک غرفه به نام « ری » در این نمایشگاه بین المللی رخ بنماید.
به امید آن روز…
رضافغانی – سردبیردوهفته نامه «آوای ری»
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.