آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جمالی پور :تدفین شهدا در دانشگاه موجب ترویج فرهنگ ایثار می شود

هدایت الله جمالی پور روز شنبه در مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و همه شهدای انقلاب با بیان اینکه تدفین شهدای گمنام در دانشگاه ها به عنوان یکی از اثر گذارترین برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها محسوب می شود، اظهارداشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه به ویژه در دانشگاه ها یک وظیفه و رسالت عمومی است .

وی با بیان اینکه شهدا با نثارجان خود باعث شدند تا ما امروز در کشور خود شاهد امنیت، آسایش، عظمت و اقتدار باشیم، افزود: همواره یکی از رسالت مهم ما در جامعه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است که امیدواریم همه ما به این وظیفه خطیر خود عمل کنیم .

جمالی پور در ادامه به اهمیت و جایگاه بسیارعظیم شهدا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در دوران مختلف انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن شاهد رشادت ها و دلاورمردی های زیادی از سوی شهدا بوده ایم .

حجت الاسلام سید فرج الله موسوی نیز با اشاره تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: پیکر پاک شهدا در هر جایی که آرام بگیرد، بهجت انگیز است و فضای جامعه را پر از معنویت و صفا می کند .

رییس واحد یادگارامام خمینی(ره) شهرری با بیان اینکه هدف از تدفین پیکر پاک و مطهر شهدا در دانشگاه ها انس دانشجویان و آشنایی آنها با ایثار و جانفشانی شهدا می باشد، افزود: در بحث ساخت و ساز یادمان برای شهدا جایی برای سخن گفتن و تصمیم گرفتن ما نیست و این کار از برکات این عزیزان انجام گرفته است .

موسوی با اشاره به دو شهید گمنام مدفون شده در دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) شهرری از مساعدت کلیه نهادهای عمرانی و فرهنگی شهرداران مناطق 19 و 20 9 به دلیل همکاری و همچنین هزینه های مرتبط با ساخت یادمان ویژه این شهدا قدردانی کرد .

وی با بیان اینکه این یادمان ها نمادی از استقامت، ایثار، از جان گذشتگی و شهادت است، تصریح کرد: لازم است جوانان امروز به ویژه دانشجویان بدانند استقلال، آرامش و تمامیت ارضی کشور ما حاصل از جان گذشتگی شهدا بوده است که بر همه ما واجب است قدردان این عزیزان باشیم .

همچنین مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با حضور هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه ری، حجت الاسلام سید فرج الله موسوی رییس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) و جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد .



ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.