آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جمالی پور: مصوبات شورای فرهنگ عمومی بایستی کاربردی شود

راگانیوز- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی برنامه و مصوبات باید کاربردی و عملیاتی شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ˈهدایت الله جمالی پورˈ در 63سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری که با حضور همه اعضای حقوقی و مدعوین در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: ما برای اینکه به پیشرفت همه جانبه برسیم و به اهدافی که در سند چشم انداز پیش بینی شده دست یابیم، نیازمند ارتقا سطح فرهنگ عمومی با استفاده از ظرفیت های بی نظیر این شهرستان هستیم.

وی اظهار داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید منسجم و با دستور کار مشخص برگزار و به نحوی برنامه ریزی شود که مناسبتی نباشد.

وی با اشاره به جایگاه مهم این شورا در سیاست گذاری تاکید کرد: بایستی تمام اعضای شورا با برنامه و راهکارهای تعیین شده و زمان و وقت کافی بتوانند به مصوبات این شورا که یک شورای قانونی است پرداخته شود چرا که نقش دبیرخانه و شورای فرهنگ عمومی به یقین هدایتی و نظارتی است.

امام جمعه شهرستان ری و رییس شورای فرهنگ عمومی این شورای را اتاق فکر و مرجع سیاستگذار مسائل فرهنگی شهرستان دانست و گفت: ناهنجاری ها و چالش های فرهنگی اقتضا می کند مسائل فرهنگ عمومی به صورت جدی و عالمانه مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد زیرا ما نمی توانیم بر رشد شاخص ناهنجاری و تضعیف بنیان فرهنگ جامعه چشم ببندیم.

حجت الاسلام ˈسید علی شاهچراغیˈ افزود: قدر فرصت خدمتگزاری به مردم را بیش از گذشته بدانید و در این مدت کوتاه به هر شکل که می­ توانند برای رفع مشکلات مردم تلاش کنید.

وی ضمن تبیین سبک زندگی اسلامی، با اشاره به این حدیث از حضرت علی (ع) که من چیزی به شما نگفتم مگر اینکه خودم عمل کردم، تصریح کرد: ما مسوولین ابتدا خود باید به انجام معروفات اهتمام داشته باشیم تا بتوانیم بر سایر اقشار جامعه تاثیرگذار شویم.

وی همچنین از اقدامات انجام شده دستگاههای اجرایی در ارایه برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب بایستی بیش از گذشته تلاش کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: ایجاد بستری مناسب در فضای فرهنگی هنری موجب رقابت بین هنرمندان می شود و این امر شناخت هنرهای جدید و نهفته را در پی خواهد داشت.

ˈمهدی ابوالحسنیˈ با اشاره به سابقه تاریخی، مذهبی و ورزشی ری اظهار کرد: وجود حرم عبدالعظیم حسنی(ع) ،امامزادگان و بزرگانی که در ری مدفون هستند بر اهمیت این منطقه افزوده و مسولیت همه مسوولان نیز در قبال مردم این شهرستان فرهنگی و تاریخی سنگین تر است.

وی افزود: با توجه به پیشینه تاریخی ری با قدمت بالای شش هزار سال و وجود آثار تاریخی و مذهبی با ارزش، امیدواریم که روز فرهنگی ری به روز ملی ری تغییر یابد.

وی از اینکه روز فرهنگی ری به روز ملی ری تغییر یابد ابراز امیدواری و خشنودی کرد و گفت: همچنین مصوب شده ادارات ری پیشنهادات خود را در خصوص روز ملی ری به شورا ارائه و اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و سایر دستگاه های فرهنگی مرتبط تمام ظرفیت های فرهنگی و هنری خود را جهت هرچه بهتر شدن برنامه هفته فرهنگی شهرستان ری ارائه دهند.

همچنین از برگزاری جلسات منظم این شورا در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به دستورات جلسه هفتاد درصد مصوبات این شورا عملیاتی و اجرایی شده است.

در ادامه اعضای حقوقی و مدعو نیز نقطه نظرات خود را ارایه دادند.

این جلسه با حضور امام جمعه، فرماندار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی، معاون رییس دانشگاه آزاد اسلامی، روسای نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان، رییس اداره ورزش و جوانان، نماینده فرمانده سپاه، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت امور طلاب و حوزه های علمیه تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی، و سایر اعضا برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.