آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حجت‌الاسلام زمانی، مبارز انقلابی ری درگذشت

به گزارش راگانیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمین شیخ رمضان زمانی، از روحانیون مبارز و فعال شهرری که در پیشبرد انقلاب اسلامی نقش کلیدی و مؤثری داشت در سن ۹۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع این عالم ربانی فردا جمعه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از مقابل حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) واقع در خیابان قم شهرری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

مجلس ختم آن فقید سعید روز جمعه چهاردهم آبان‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منعقد می‌شود.

سنگ بنای بسیاری از مبارزات انقلابی در یکی از پاتوق‌های معروف انقلاب اسلامی در شهرری توسط این مرد روزهای انقلاب گذاشته شد و نام مکتب الهادی(ع) برای بسیاری از مبارزان یادآور روزهای پرتلاطم در شهرری است. مکتب الهادی(ع) را تأسیس کرد که پایگاهی برای روحانیون و انقلابیون و سخنوران پر شور انقلاب اسلامی بود که حالا از چهره‌های نظام هستند و آن روزها بر منبر ضد نظام شاهنشاهی در مکتب الهادی(ع) روشنگری می‌کردند که حجت الاسلام والمسلمین رمضان زمانی امام جماعت مسجد حضرت باقرالعلوم(ع) در محله سرتخت یادگار بزرگی از آن روزها بود که نقش بسیار پررنگی در بیداری مردم شهرری و به خصوص جوانان در پیوستن به نهضت امام خمینی(ره) داشت.

مکتب الهادی(ع) و منزل این روحانی قدیمی و سرشناس شهرری میزبان بزرگانی از جمله رهبر معظم انقلاب، آیات معظم فلسفی، خزعلی، امامی کاشانی، هاشمی رفسنجانی، شهید هاشمی‌نژاد، حجت الاسلام قرائتی و بسیاری دیگر از علماء و مبارزان بود.

از این واعظ ۹۰ ساله به عنوان گنجینه خاطرات انقلاب یاد می‌کنند و در میان اهالی به زاهد شهرری شهرت دارد که از هر کس سراغش را بگیرید با بهترین واژه های ممکن شخصیت او را به تصویر می‌کشند که در این سال‌ها علی‌رغم پیشنهادهای مختلف و تأکید بزرگان هیچ‌گاه مسئولیت سیاسی را نپذیرفت و تنها بیش از ۶۰ سال در سنگر مسجد به تبلیغ دین اسلام و انقلاب اسلامی پرداخت.

مرحوم زمانی از شاگردان آیت الله حجت و ریاضی بود که تأسیس چهار حوزه علمیه در تهران و چهار دارالقرآن و صندوق‌های خیریه را می‌توان از جمله خدمات بارز این روحانی محبوب و مردمی برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.