آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پیشرفت مناسب تکمیل خطوط ریلی قرچک-ورامین-پیشوا

به گزارش راگانیوز ،خراسانی مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران در جلسه شورای ترافیک استان که امروز (چهارشنبه دوازدهم دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: درصد قابل توجهی از آلودگی هوای تهران ناشی از ورود روزانه و رفت و آمد خودرو‌های شخصی در این شهر است.

وی افزود: تاکنون راه‌اندازی خطوط ریلی قرچک-ورامین-پیشوا و شهریار-قدس-ملارد با مطالعات انجام شده پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته‌ است.

خراسانی گفت: ۵٠ درصد هزینه اجرای پروژه خطوط ریلی شهریار-قدس-ملارد از طریق شرکت شهر‌های جدید محقق شده است.

مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران گفت: در مترو کرج با هماهنگی راه‌آهن و شهر‌های مسیر، پنج خطه کردن خط کرج عملیاتی شد، همچنین در مسیر اسلامشهر تا پرند و شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم نیز پروژه اجرا شده و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود: موانعی در مسیر اسلامشهر وجود داشت که در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت، در مورد شهرستان‌های قرچک و ورامین نیز در مسیر، پیشرفت فیزیکی خوبی مشاهده می‌شود.

مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران با اشاره به لزوم تسریع در این فرآیند تصریح کرد: در سه جلسه با حضور فرمانداران ملارد، شهریار و شهرقدس و شهرداران ۵ شهر نهایی شده و از آنجا که نیازمند مصوبه شورای ترافیک است، در این جلسه بررسی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به فصل تنظیم بودجه، باید شهرداری‌ها در شهرستان‌های استان تهران موضوع بودجه حمل و نقل ریلی را در بودجه سال آینده لحاظ کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.