آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حدود ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از مساحت پایتخت فرسوده است

به گزارش راگانیوز ، کاوه حاجی علی اکبری روز چهارشنبه در نخستین رویداد کارآفرینی بافت فرسوده در دانشگاه آزاد یادگار امام (ره) اظهار داشت: ۶۶ درصد از بافت‌های فرسوده در ۵۶ محله شهر تهران قرار گرفته که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.
وی تصریح کرد: همچنین ۸۵ درصد از بافت‌های فرسوده تهران در مناطق مرکزی و جنوبی شهر یعنی پائینتر از خط انقلاب به آزادی قرار دارد.
علی اکبری افزود: پایتخت با مساحت حدود ۶۲۰ کیلومتر مربع و ۸٫۸ دهم میلیون نفر جمعیت نیاز به توجه بیشتری در حوزه بافت‌های فرسوده دارد.
وی یادآور شد: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از معضلات شهر تهران به شمار می‌ رود که در مقابل بلایای طبیعی از جمله زلزله آسیب پذیر بوده و در مقایسه با سایر قسمت های شهر، برخورداری کمتری از خدمات، زیرساخت ها و کیفیت زندگی دارد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: موضوع بافت‌های فرسوده از حدود دو دهه قبل مورد توجه دولت و شهرداری قرار گرفته که بر همین اساس محدوده این نوع بافت شناسایی و به یکی از اولویت‌ها تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: بازآفرینی عرصه‌های رها شده و مطرود از اقداماتی است که باید در حوزه توسعه فضای سالم شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.