آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۲۰ اثر تاریخی ری در انتظار ثبت ملی است

به گزارش راگانیوز ؛ امیر مصیب رحیم زاده اظهار داشت: پرونده این آثار تاریخی و طبیعی برای ثبت در فهرست آثار ملی به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده است.
وی تصریح کرد: مسجد افضلیه، امامزاده بی بی زبیده، ۲ پل تاریخی در حسن آباد فشافویه و استودان گبرهای تپه های باستانی ری از جمله آثار تاریخی هستند که باید ثبت ملی هستند.
رحیم زاده با بیان اینکه بناهای تاریخی و آثار طبیعی با ثبت در فهرست آثار ملی مشمول قوانین حفاظتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار می گیرند، افزود: بر این اساس اگر فردی به آثار ثبت شده در فهرست ملی آسیب وارد کند تحت تعقیب قضایی قرار می‌ گیرد.
وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی بر جای مانده از دوران قبل بیانگر رخدادهای تاریخی در گذشته محسوب می شود، عنوان کرد: ثبت آثار ملی موجب حفاظت و بقای این گونه اثرهای تاریخی در منطقه می شود.
به گزارش ایرنا، وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.