آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شب عاشورا غرق در عزا و ماتم است

به گزارشراگانیوز به نقل ایرنا، عزاداران حسینی و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) جمعه شب در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در سرتاسر شهرستان ری از جمله اماکن مقدس این شهرستان اشک ماتم و عزا می ریزند.
حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) مملو از حضور مجاوران و زائران دل سوخته ای است که با چشمانی اشکبار و دلهایی مالامال از غم و اندوه آمده اند تا در این مصیبت بزرگ در جوار این حرم مطهر بر سر و سینه زنند و ایام عزای آل الله را به این محدث و امامزاده واجب التعظیم تسلیت گویند.
دسته های عزاداری عصر جمعه از تهران و شهرری به سوی حرم عبدالعظیم(ع) و حرم حضرت امام خمینی(ره) روانه شده و با سوگواری، نوحه خوانی، زنجیرزنی و سینه زنی مراتب غم و اندوه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان داده و یاد سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش را گرامی می دارند.
امشب نوای «یا سید و سالار شهیدان»، «یا حسین(ع)»، «مکن ای صبح طلوع» و ذکر «شهادتنامه عشاق» در همه اماکن و هیات های مذهبی طنین انداز شده و همه شهر رنگ و بوی عاشورایی دارد.
دسته های عزاداری عراقی های مقیم شهرری و مهاجران افغانستانی که بر سر و سینه زنان به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت می کنند نیز جلوه خاصی به سوگواری سید و سالار شهیدان داده و اشک را بر دیدگان رهگذران سرازیر کرده است.
همچنین مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، حرم مطهر حضرت امام(ره) با سخنرانی ابوترابی نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی، بقاع متبرک امامزادگان، حسینیه ها، مساجد و هیات های مذهبی شهرری در حال برگزاری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.