آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قبله تهران در عاشورای حسینی ماتم زده و عزادار است

به گزارش راگانیوز، عزاداران حسینی، زائران و مجاوران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و دسته های عزاداری روز شنبه با دلی شکسته و اندوهی بی پایان، در سوگ شهادت امام حسین(ع) در این مکان مقدس حضور یافته و به عزاداری و سوگواری پرداختند.
نوای یا حسین(ع) و یا ابالفضل(ع) در همه جای شهرستان ری اعم از امامزادگان واجب التعظیم، مساجد، هیات های مذهبی، حسینیه ها و تکایا به گوش می رسد و عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت در سوگ امام مظلوم خود بر سر و سینه می زنند.
حضور اقشار مختلف مردم اعم از جوانان، نوجوانان، کودکان، زنان و مردان در آیین های عزاداری و دسته جات سوگواری جلوه خاصی به این آیین باشکوه و معنوی داده و نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در سرتاسر قبله تهران طنین انداز شده است.
حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) نیز یکپارچه سیاهپوش و برنامه های مختلف عزاداری در این مکان مقدس بر پا شده است.
دسته ها و هیات های عزاداری سینه زن و زنجیرزن از سراسر تهران بزرگ وارد حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) شده و این مصیبت بزرگ را به بنیانگذار جمهوری اسلامی و احیاگر اسلام ناب محمدی تسلیت می گویند.
امروز علاوه بر دسته های عزاداری بخش ها و مناطق مختلف شهرستان ری، هیات های عزاداری عراقی ها و افغانستانی های مقیم شهرری نیز به صورت دسته های عزاداری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت کرده و به عزاداری و سوگواری پرداختند.
برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از عزاداران حسینی و برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی در رابطه با وقایع عاشورا از دیگر برنامه های انجام شده توسط هیات های مختلف مذهبی شهرری است.
دهم محرم سال 61 هجری قمری امام حسین(ع) با اهل بیت و یاران باوفایش در سرزمین کربلا (نینوا) به مصاف لشکر ستمگر یزیدیان رفت تا به بشریت و تاریخ بیاموزد که مسلمانان زیر بار ظلم نمی روند و با زورگویان و ستمگران در همه حال مبارزه می کنند و از پای نمی نشینند و مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح می دهند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.