به گزارش راگانیوز ؛حسین توکلی کجانی سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد در جمع اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان ملارد از ضرورت تهیه و تدوین نقشه جامع و کامل برای این شهرستان ویژه مواقع بحرانی شامل نقاط حادثه خیز ، راههای مواصلاتی ، شبکه ها و انشعابات ، تراکم جمعیت ، مراکز اسکان موقت و ایستگاههای امداد و نجات گفت.

وی افزود :با آسیب شناسی و بررسی موشکافانه دو حادثه زلزله و آب گرفتگی های سال گذشته ، لازم است مصوبات باقیمانده و همچنین اختصاص ردیف بودجه برای تهیه ملزومات ، تجهیزات و و ماشین آلات مورد نیاز با قید فوریت پیگیری و اجرائی گردد .

توکلی کجانی تصریح کرد :هرگونه پاسخگوئی به خاطر مشکلات پیش آمده و آسیب های احتمالی ناشی از کوتاهی در انجام مصوبات مدیریت بحران از موضوعاتی است که من بعد در دستور کار دبیرخانه این ستاد قرار خواهد گرفت .

رئیس ستاد بحران شهرستان ملارد از اعضای این ستاد خواست به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا در مواقع اضطراری ، خود یا فرد جانشین حداکثر ظرف مدت ۱۵ دقیقه در محل ستاد بحران حضور بهم رسانند. تأمین و نگهداری کالاها و اقلام اساسی جهت اسکان اضطراری در انبارهای امدادی ، تجهیز ایستگاه آتش نشانی مهرآذین و نصب کانکس های بحران در روستاها از دیگر مواردی بود که سرپرست مدیریت بحران شهرستان ملارد بر اجرا و پیگیری آنها تأکید کرد.

توکلی کجانی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت :دستور العمل ها و راهکارهای پدافند غیر عامل باید برای روسای ادارات، کارکنان و مردم ابتدا معرفی ، تشریح و سپس نهادینه گردد. بازدید و کنترل مستمر از وضعیت نقاط بحرانی و ارائه گزارش از آخرین وضعیت آنها به دبیرخانه ، تشکیل ستاد بحران در بخش ها و شهرها ، تهیه نقشه توریستی برای شهرهای ملارد و صفادشت و غافل نماندن از راههای روستائی در مواقع بحرانی از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آنها پرداخته شد.