آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حضور فعال بهزیستی شهرستان ری در طرح جمع آوری معتادان متجاهر استان تهران

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی، اداره بهزیستی شهرستان ری با پذیرش 1200 نفراز2700نفر معتاد متجاهرجمع آوری شده در سطع استان تهران از مجموع 33 مرکز بهبودی اقامتی میان مدت تحت نظارت معاونت پیشگیری  نقش بسزائی ایفاد نمود.

بنابراین گزارش دکتر منیره حاتمی معاون پیشگیری مهمترین اهداف طرح جمع آوری بیماران معتاد متجاهر راتحت عنوان معتادان ماده 16 وساماندهی بیماران معتاد و تحت درمان قرار گرفتن و انجام کلیه خدماتی مددکاری را اشاره نمودند .

وی با بیان این که این طرح، در صورت وجود بیماری ، ارجاع به پزشک جهت  درمان ، برقراری ارتباط و بازگشت این بیماران به کانون گرم خانواده  وتحت آموزش قراردادن و آموزش مهارتهای زندگی ، اشتغال زایی و در مجموع توانمند سازی این قشر از افراد جامعه عنوان کرد.

 این طرح  در یکی از مراکز بهبودی اقامتی بعنوان پایگاه غربالگری که با حضور مددیاران با تجربه ،  نماینده دادگستری، نیروی انتظامی و پزشک جهت آماده سازی این بیماران به مراکز بهبودی اقامتی (کمپ) انتخاب گردیده و بیماران پس از غربالگری و با توجه به ظرفیت خالی مراکز دارای مجوز در این حوزه به یکی از مراکز تحت نظارت ارجاع و نسبت به درمان بیماران اعتیاد آنان اقدام می گردد.

گفتنیست چنانچه در طی مرحله غربالگری بیماران شرایط اقامت در کمپ را نداشتند به سراهای شهرداری ارجاع داده می شود، ودر طول مدت اقامتی این بیماران در کمپ، کارشناسان بهزیستی بر روند درمان و کیفیت نگهداری آنان نظارت خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.