آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حضور پرشور مردم در اعتکاف نشان از صلابت دین‌مداری در کشور را دارد

به گزارش راگانیوز ؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی  با اشاره به ارزش اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف، خلوتی با معبود و فرصتی ویژه و نهایی برای قرار گرفتن در راه خدای متعال است، بنابراین باید فرصت را غنیمت شمرد و از این ایام بهره کافی برد.

وی بیان کرد: با توجه به مقارن شدن این ایام با عید باستانی نوروز بسیاری از فرصت‌ها از دست رفت به طوری که ما هرساله اعتکاف دانش‌آموزی برگزار می‌کردیم اما امسال با تعطیلی مدارس روبه‌رو شدیم و نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم ولی مردم ما با برنامه‌ریزی و مدیریت در این ایام از بهره‌بری از این روزها غافل نشدند و خود را آماده حضور در مساجد کردند.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به اهمیت دادن و ارزش قائل شدن برای  جایگاه جوان که مورد تأکید رهبری است، خاطرنشان کرد : امسال در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برخلاف هر سال که اعتکاف دانش‌آموزی برگزار می‌شد، از بانوان ۱۴ تا ۵۰ سال ثبت‌نام به عمل آوردیم تا این قشر بتوانند بیشتر از فضائل این ایام فیض ببرند.

وی گفت: از برنامه‌های ویژه‌ مراسم اعتکاف می‌توان به برنامه‌های مدیریتی در دارالقرآن و بسیج، برنامه‌های فرهنگی حلقه‌های معرفت، آشنایی با فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی و دو برنامه کارشناسی تحکیم بنیان خانواده و شبی با شهدا در سالروز وفات حضرت زینب (س) که توسط نیروی جوان فعال در مسجد تدارک و برنامه‌ریزی شده است اشاره کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: حدود ۲۵۰ معتکف در مسجد واقع در دولت‌آباد شهرری حضور پیدا خواهند کرد و این تنها یک مسجد از ۴۰ ناحیه‌ای است که در شهرری در نظر گرفته شده و هنگامی‌ که به حجم معتکفین در کشور بنگریم  متوجه دین‌مداری مردمانمان در سراسر ایران خواهیم شد.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) در پایان متذکر شد : با توجه به اینکه استقبال مردم از مراسم اعتکاف بسیار خوب بود توانستیم ویژه‌برنامه‌هایی سبک در نظر بگیریم تا وقت معتکفین گرفته نشود و بتوانند آزادانه فکر کنند و در حصر برنامه‌های از پیش تعیین شده قرار نگیرند.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.