آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهای انقلاب هدف والای معلمان شهید

 ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮمي شهرداري و شوراي اسلامي باقرشهر ، در ایام سالروز شهادت معلم اسلام و اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم ، شهردار و اعضای شورای اسلامی باقرشهر با خانواده معلم شهید سعید عزیزی دیدار و گفتگو کردند .
در این دیدار گرم و صمیمی شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، مسئول روابط عمومي و مسئول امور ايثارگران شهرداري باقرشهر حضور داشتند ، حاضران یاد و خاطره معلم شهید را گرامی داشته و به رشادت ها و ایثارگری های شهدای انقلاب اسلامی خصوصا معلمان شهید ادای احترام کردند .
سعید استاد فرج شهردار باقرشهر در این دیدار ضمن گرامیداشت مقام معلم شهید سعید عزیزی خطاب به مادر شهید گفت : شهدای ما برای حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند و معلمان شهید با حضور خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل ، صبر و استقامت و مردانگی را به دانش آموزان خود آموخته و با اهدای جان خود به آنان یاد دادند که در راه احیای حق و عدالت باید از جان گذشت تا درخت اسلام بارور بماند و ندای آزادی خواهی در سرتاسرگیتی طنین انداز شود .
وی خاطر نشان کرد : شهادت برترین آرزوی شیفتگان قرب الهی است و تعلیم و تربیت شیوه پیامبران است ، معلمان شهید در راه حفظ اسلامی که حاصل زحمات پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) است جان فشانی کردند و یقینا دانش آموختگان مکتب چنین معلمانی ، وارستگانی چون دانشمندان هسته ای می شوند که در راه اعتلای نهضت اسلامی و پیشرفت علوم انسانی از نثار جان خود نیز دریغ نمی کنند .
ایرج لک معروفی رئیس شورای اسلامی باقرشهر نیز ضمن نثار درود و صلوات به روح پرفتوح این معلم شهید ، ابراز امیدواری کرد با الگو گرفتن از سیره اخلاقی این شهید معظم بتوانند گامهای موثری در راه اعتلای فرهنگ بردارند .
وی در ادامه از مادر شهید خواست با عنایت به اینکه او و برخی از همکارانش درکسوت معلمی ، مشغول تربیت و آموزش فرزندان ملت است برای او و همکارانش دعا کند تا در راه آموزش صحیح و تربیت نسلهای آینده و انتقال پیام شهدا موفق باشند .
در این بازدید مادر شهید سعید عزیزی به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود پرداخت . وي گفت : او جوانی صبور و کم سخن و نکته سنج بود و از ابتدا شیفته آموختن و درس دادن و معلمی بود .
این مادر شهید ادامه داد : سعید در جواب سوال من که چرا به جبهه می روی گفت : من در دفاع از اسلام و کشور احساس تکلیف می کنم و می خواهم با شهادت خود درس ایثار و مقاومت را به دانش آموزان بیاموزم .
او گفت ؛ دفاع از کشور و نظام وظیفه همه ملت است و این جانفشانی ها است که اسلام را زنده نگهداشته است .  
 در این دیدار محمود فخامتي مسئول امور ايثارگران شهرداري باقرشهر ، شرحي از زندگينامه اين شهيد را برای حاضران بازگو نمود . وي گفت : معلم بسيجي شهيد سعید عزیزی در اول شهریور سال 1342 در باقرشهر چشم به جهان گشود . تحصیلات خود را در این شهر گذراند و پس از پیروزی انقلاب و تشکیل بسیج به عنوان مسئول نیروی انسانی پایگاه شهید بهشتی مشغول فعالیت شد . وي پس از تحصیل علم در دانشسرا به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام و در تاريخ 11/12/1362 در عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به درجه رفيع شهادت نائل شد .
در پایان این مراسم از صبر و بردباری این مادر معلم شهید با اهدای گل تجلیل به عمل آمد .
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.