آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حمیدی: جذب ۳/۵ میلیون دانش آموز در المپیادهای درون مدرسه ای

مهرزاد حمیدی
به گزارش راگانیوز به نقل از مهر، ظهر امروز مهرزاد حمیدی در مراسم گرامیداشت هفته سلامت و افتتاح پایگاه تغذیه سالم در مدرسه نمونه راضیه حسینی شکرایی در شهرری با اشاره به برنامه های گسترده آموزش و پرورش برای گسترش سلامت در میان دانش آموزان اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد تا از همه ظرفیت و امکانات خود برای گسترش سلامت در میان دانش آموزان و تغییر نگرش و رفتار در تغذیه استفاده کند.

معاون تربیت بدنی سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: در این راستا همکاری و تعامل خوبی میان وزارتخانه های بهداشت و درمان و آموزش و پرورش برقرار شده است به طوری که برای گسترش سلامت و توجه به امنیت غذایی تفاهم نامه ای میان این دو وزارتخانه به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر روند اجرای این تفاهم نامه در مدارس نظارت دارند و بر اساس آمارهای موجود بیش از ۹۸ درصد مدارس این تفاهم نامه را اجرایی کرده و تنها دو درصد مدارس در این زمینه ضعیف عمل کرده اند که به آنان نیز تذاکرات لازم داده شده است.

حمیدی با تأکید بر توجه ویژه آموزش و پرورش به امنیت غذایی در سال آینده تحصیلی اضافه کرد: در سال آینده تحصیلی برای توجه به امنیت غذایی برنامه های بیشتری از سوی آموزش و پرورش پیش بینی شده است و تلاش داریم راهکاری برای تأمین لقمه سالم برای دانش آموزان در این رهگذر ایجاد کنیم.

این مسئول با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت های حرکتی در دانش آموزان گفت: باید دانش آموزان در طول هفته سه روز و در هر روز به مدت نیم ساعت به ورزش بپردازند تا میزان ضربان قلب آنان به ۱۳۰ تا ۱۴۰ برسد که این امر تمام کالری های اضافی بدن را از بین خواهد برد که این امر باعث از بین رفتن سموم از داخل بدن دانش آموزان می شود.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز برنامه های گسترده ای را برای افزایش فعالیت های حرکتی در میان دانش آموزان پیش بینی کرده است به طوری که بیش از سه ونیم میلیون دانش آموز در قالب المپیاد های درون مدرسه ای به فعالیت های حرکتی می پردازند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت هفته سلامت با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، علی اکبری سیاری معاون وزیر بهداشت، علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران، مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و مسئولان محلی شهرستان ری در مدرسه راهنمایی دخترانه راضیه حسینی شکرایی برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.