آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

خانواده نقش مهمی در توسعه انسانی جامعه می تواند ایفا کند

امام جمعه شهرری گفت: خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی ، نقش مهمی در بنای توسعه منابع انسانی جامعه می تواند ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی روز دوشنبه بمناسبت روز تکریم خانواده و بازنشستگان با بیان اینکه در عین حال خانواده را می توان کوچک ترین نهاد اجتماعی برشمرد ، افزود: خانواده آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب های اجتماعی است.

وی اظهارداشت: اکثر مشکلات و آسیب ها ابتدا در خانواده ها بروز پیدا می کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها ، به درون جامعه نیز رسوخ می کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی توان به راحتی این آسیب ها را کنترل کرد.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: بی شک با انجام فرامین دین اسلام در مورد خانواده و درنظر گرفتن آنها می توان تا حد زیادی زمینه سلامت و سعادت و جاودانگی را برای این نهاد فراهم ساخت.

شاهچراغی ادامه داد: اسلام مکتب انسان سازاست و در مقایسه با دیگر ادیان بیشترین عنایت، احترام، پاکی و تعالی خانواده را به این نهاد مقدس داشته و بزرگان دین آنرا کانون تربیت و رحمت عنوان کرده و سعادت و شقاوت جوامع بشری را وابسته به این نهاد می دانند.

وی تاکید کرد: دین اسلام هدف از تشکیل خانواده را تامین نیازهای معنوی، عاطفی، روحی، مادی، انسان برای رسیدن به آرامش و سکون می داند که دستیابی به این اهداف، نیازمند توجه جدی به خانواده و پیاده کردن قوانین مربوط به آن است که با رعایت هر یک از این وظایف محیط خانواده، محیطی پر بار و سالم و رو به ترقی خواهد بود.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: علت انتخاب 25 ذی الحجه به عنوان روز خانواده شأن نزول آیه ‘هل اتی’ در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه های آن است، عنوان شده است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 86 روز 25 ذیحجه را به عنوان روز تکریم خانواده و بازنشستگان تعیین کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.