آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

خبرنگارن حافظان امنیت و آسایش جامعه هستند

به گزارش راگانیوز، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان ری به مناسبت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران آینه مشکلات جامعه هستند و حضور این قشر در عرصه مختلف جامعه موجب ایجاد امنیت، حفظ بیت المال و جلوگیری از فساد می شود.
وی با بیان اینکه خبرنگاران امین افراد جامعه هستند، اظهار داشت: خبرنگار در انجام ماموریت خطیر خود باید با تقوا و صداقت عمل کند و همواره در بیان حقیقت و نقد منصفانه در جامعه پیشقدم باشد.
جمالی پور ادامه داد: قلم توانای خبرنگاران دو سویه است، هم جامعه را به سوی کمال و سعادت هدایت می کند و هم به تباهی، گمراهی و هرج و مرج می کشاند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان در عملکرد خود گاهی اشتباهاتی انجام می دهند، عنوان کرد: خبرنگاران باید با بردباری و سعه صدر با مسائل برخورد کنند و در صورت نقد عملکرد مسئولان در وهله اول ارزش های اخلاقی و دینی را در نظر گرفته و هرگز افراد را تخریب نکنند.
جمالی پور اضافه کرد: امروز که دشمنان برای از بین بردن دین مردم، ارزش های اخلاقی، فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی شمشیر خود را از رو بسته اند، خبرنگاران باید با دقت ویژه و بصیرت اقدام به انتشار اخبار کنند، چرا که انتشار برخی اخبار منفی می تواند موج گسترده ای را علیه کشور ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمنان سست کردن بنیان خانواده و از بین بردن ارزش های اجتماعی است، افزود: خبرنگاران باید با فرهنگ سازی درست و انتشار اخبار امید بخش جلوی بسیار از توطئه های دشمنان را بگیرند.
جمالی پور ادامه داد: اصحاب رسانه سرمایه های اجتماعی هستند که باید در شرایط حساس امروز کشور به همبستگی اجتماعی، ایجاد همدلی میان مردم و ترویج ارزش های اخلاقی در جامعه کمر همت را ببندند.
وی ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان را یکی دیگر از اهداف شوم دشمنان عنوان کرد و یادآور شد: هدف اصلی دشمنان چند پاره کردن ایران اسلامی است که باید خبرنگاران با نگاه ویژه خود و قدرت روشنگری که در جامعه دارند این هدف دشمنان را نیز در نطفه خفه کنند.
مراسم دیدار فرمانداری ویژه شهرستان ری با خبرنگاران امروز چهارشنبه با حضور اهالی قلم شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
در تقویم شمسی 17 مرداد به‎خاطر شهادت محمود صارمی، شهید عرصه خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی به‎ عنوان روز خبرنگار نام نهاده شده است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.