آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

خطوط مترو را زماني افتتاح مي كنيم كه صد در صد ايمن باشند

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومي شركت متروي تهران و حومه مهندس علي امام مديرعامل شركت مترو به همراه فرنوش نوبخت مدير عامل شركت بهره برداري مترو از نيمه جنوبي خط 6 مترو تهران بازديد به عمل آوردند.

توضيحات مجريان خط 6 در خصوص مشكلات و موانع موجود، اقدامات مهندسي در ايجاد سازه اي پايدار و ايمن و بازديد از ايستگاه هاي در حال احداث اهم برنامه هاي اين بازديد بود .

مهندس علي امام در پايان اين بازديد گفت: توفيقي به دست آمد تا به همراه مدير محترم شركت بهره برداري مترو از نيمه جنوبي خط 6 حد فاصل دولت آباد تا ميدان امام حسين (ع) بازديد به عمل آوريم .

امام با تاكيد بر اينكه خط 6 نشان دهنده توان مهندسي متخصصان داخلي است گفت: ما در ساخت مترو يك دوره زماني 31 ساله را پشت سر گذاشته ايم و انتظاري كه مي رود اين است كه اقدامات ما زين پس پخته تر و با ايراد كمتري اجرا شود لذا تبلور چنين مشخصاتي را امروز در خط 6 مي بينيم. جايي كه مهندسان داخلي ما با اتكا بر دانش و توان خود به بهترين شكل ممكن اين خط را ساخته اند.

وي افزود: اين پروژه به عنوان يك پروژه شاخص بين المللي نيز مطرح است همچنانكه در گردهمايي سالانه انجمن بين المللي تونل جز 4 پروژه برتر دنيا معرفي شد و لوح تقدير نيز دريافت كرد .

وي در ادامه اظهار داشت:همانگونه كه شوراي اسلامي شهر تهران نيز تاكيد داشته اند بناي ما اين است كه با توجه به محدوديت منابع و ضرورت بهره مندي مردم از خطوط 6 و 7 سعي شود اين دو پروژه مهم به صورت فاز بندي مورد بهره برداري قرار گيرند و بر همين اساس نيمه جنوبي خط 6 به عنوان فاز نخست اين خط در اولويت بهره برداي قرار گرفته است.

مديرعامل شركت متروي تهران گفت: در مورد خط 6 به طور جدي پيگير آن هستيم كه نيمه جنوبي آن را در نيمه اول سال 97 با 4 ايستگاه دولت آباد، بعثت، ميدان شهدا و ميدان امام حسين (ع) به بهره برداري برسانيم و تحول شركت بهره برداري مترو دهيم.

مهندس امام خاطر نشان ساخت: در اين راه همه تلاش ما اين است كه تمام تمهيدات ايمني مطابق با استاندارد هاي بهره برداري باشد و زماني اين خط افتتاح خواهد شد كه بتوانيم استاندارد هاي ايمني و سيگنالينگ آن را فراهم كنيم.
همه تمهيدات ايمني لازم مطابق استانداردها ايمني و مطابق انتظارات شركت بهره برداري است زماني افتتاح كنيم كه استاندردهاي ايمني و سيگنالينگ را بتوانيم فراهم كنيم .علي امام افزود: افزايش بهره مندي شهروندان از خطوط مترو با بالاترين سطح ايمني سياست و تدبير مديريت شهري در دوره جديد و همين امر نيز سرلوحه كار ما قرار خواهد گرفت .امام ياد آور شد: در خطوط قبلي نيز كه نواقصي از جمله آسانسورها وجود دارد تاكيد ما بر اين است كه با تخصيص منابع به شكل مقتضي اين نواقص بر طرف شود تا بتوانيم به شكل بهتر و مطمئن تري اين خطوط را در اختيار مردم بگذاريم.

مديرعامل شركت مترو در پايان تصريح كرد: اولويت نخست ما در افتتاح و بهره برداري از خطوط ايمني است و لذا خطوط مترو را زماني افتتاح مي كنيم كه صد در صد ايمن باشند .
امام همچنين گفت: خط 6 با احتساب 6 كيلومتر توسعه جنوبي بالغ بر 38 كيلومتر طول خواهد داشت كه از اين جهت بلندترين خط متروي زير زميني خاورميانه خواهد بود.

وي افزود: خط6 داراي 27 ايستگاه و 4 ايستگاه توسعه جنوبي مي باشد و در حال حاضر 89 درصد از كل ريل گذاري 32 كيلومتر خط 6 انجام شده است .

فرنوش نوبخت: كمبود ناوگان مشكل جدي ما در خطوط 6 و 7 خواهد بود 
مديرعامل شركت بهره برداري مترو گفت: اميدواريم تا بهره برداري از خطوط 6 و 7 مترو مشكل كمبود ناوگان ولو به صورت اندك حل شود .

فرنوش نوبخت نيز در بازديد از نيمه جنوبي خط 6 گفت: براي اولين بار از اين خط بازديد نمودم و بايد گفت سازندگان اين خط لايق جوايز بين المللي بوده اند كه به آنان اعطا شده است .

نوبخت افزود: خط 6 از خطوطي است كه نقاط تقاطعي با خطوط ديگر دارد همچنانكه در مسير حركت با خط 7 ، 4و 2 در تقاطع و تبادل مسافر خواهد بود لذا سبب افزايش دسترسي شهروندان به سامانه حمل و نقل ريلي خواهد شد و موجبات افزايش جابجايي مسافران با اين روش حمل و نقلي پاك را فراهم خواهد كرد .

نوبخت افزود: آنچه كه به عنوان يك مشكل جدي در احداث اين خطوط رخ مي نمايد كمبود ناوگان است و اميدواريم با بهره برداري از اين خطوط مشكل كمبود واگن نيز حل شود.

وي خاطر نشان ساخت:  سامانه مترو نياز به 2 هزار واگن دارد كه در اين نياز سنجي خطوط 6 و 7 نيز ديده شده اند.

نوبخت تصريح كرد: با اين حال با افتتاح اين خطوط سرويس دهي به شهروندان ولو اندك صورت خواهد گرفت و اميدواريم با تامين واگن ها بتوانيم اين سرويس دهي را به بيشترين ميزان ممكن افزايش دهيم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.