آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

خلیل آبادی :روش بازیافت پسماندهای آراد کوه باید اصلاح شود

حسن خلیل آبادی روز دوشنبه در حاشیه مراسم پنجاه و یکمین سالگرد گرامیداشت تختی در شهرری  اظهار داشت: آراد کوه منطقه ای دارای منابع طبیعی بین جاده قم و تهران در محدوده کهریزک و حسن آباد قرار گرفته که می تواند به یک قطب گردشگری تبدیل شود.
وی با بیان اینکه آراد کوه بخشی از منابع طبیعی به شمار می رود، تصریح کرد: انتقال پسماندهای تهران اعم از پزشکی، حیوانی و انسانی به این منطقه موجب خارج شدن این کوه از حالت طبیعی و از بین رفتن آن شده است.
عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش افزود: نحوه بازیافت پسماندها علمی و به روز نبوده و همین موضوع سبب بروز آلایندگی آب‌های سطحی در منطقه شده است.
وی اضافه کرد: پسماندهای بازیافت باید به روش علمی انجام گیرد تا به جای انتقال شیرابه و محصولات غیربهداشتی، سود اقتصادی و درآمدزایی برای شهر ایجاد شود.
مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک واقع شده است.
این مرکز روزانه به طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می شود.
در حال حاضر تاسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که از آن جمله می توان به واحد های پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحدهای پالایش کمپوست، سامانه ریجکت سوز و واحد تصفیه خانه شیرابه اشاره کرد با این وجود این سایت جمع آوری زباله نیاز به بازسازی و نوسازی دستگاه های زباله سوز دارد و دفع سنتی زباله در این منطقه معضلات زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.