آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مزار شهدای قیام ۱۸ دی شهرری غبارروبی و گلباران شد

مجتبی خانجانی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه ری، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰، نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ ری و جمعی از مسئولان این شهرستان از جمله حاضرین در این مراسم با شکوه بودند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ ری در این مراسم اظهار داشت: مردم شهرری در روز ۱۸ دی سال ۵۷ با تقدیم چهار شهید نقش مهم و موثری را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و موجب آغاز جرقه های انقلابی در بین مردم کشور شدند.
حسین نصراله با بیان اینکه روز ۱۸ دی ماه در شهرستان ری به نام روز ‘پیشگامان انقلاب اسلامی’ نامگذاری شده، تصریح کرد: این روز نقطه عطف تاریخ کشور در عرصه مقابله با حاکمان فاسد و ستمکار به شمار می رود.
وی یادآور شد: شهرستان ری کانون بسیاری از برنامه ریزی‌ها و فعالیت های انقلابی ها بوده و مردم این شهرستان پیوسته در کنار امام راحل(ره) و مبارزان انقلابی دیگربودند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ ری افزود: مردم این شهرستان نقش خود را در پیروزی و حفاظت از انقلاب اسلامی به خوبی ادا کرده و همواره پشتیبانی و حامی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی عنوان کرد: شهدا با خون خود موجب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و برای ملت ایران عزت، استقلال و پیشرفت روزافزون در عرصه های مختلف را به ارمغان آوردند.
مردم شهرری در ۱۸ دی سال ۵۷ با یک حرکت انقلابی علیه رژیم استبدادی پهلوی، قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند که همزمان با سالروز این حرکت حماسی مراسمی با حضور مسئولان ارشد شهرری به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این حرکت تاریخ ساز برپا می شود.
قیام تاریخی ۱۸ دی شهرری منجر به شهادت جمعی از مبارزان این شهر از جمله قاسم سبزعلی، عباس ملکی، اصغر طرق وردی و علی کوهی نژاد و جراحت جمعی دیگر از مبارزان شد.
در پایان این مراسم مزار شهدای ۱۸ دی غبارروبی و گلباران شد و سپس مسئولان شهرستان ری با حضور در مزار ۷۲ تن از یاران باوفای انقلاب رجایی، باهنر، بهشتی و … با عطرافشانی و گلباران بار دیگر یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.