آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دانشجو نباید فقط به درس خواندن اکتفا کند/ورزش اگر علمی نباشد بازدهی نخواهد داشت/با تلاش و پشتکار و توکل به خدا موفقیت قطعی است

قهرمان مسابقات جهانی تکواندو سال ۲۰۱۴ در تاجیکستان، دارنده کمربند مشکی دان ۴ از فدراسیون جهانی(WTF)، رئیس انجمن تکواندو دانشگاه پیام نور استان تهران، داور و مربی رسمی فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران و چندین و چند عنوان دیگر از جمله افتخاراتی است که این جوان تحصیلکرده، آینده دار و در عین حال متواضع باقرشهری دارد.

این شما و گفتگویی متفاوت با بهروز مرادی؛

img_2603

خودتان را معرفی کنید؟

بهروز مرادی هستم، متولد باقرشهر و دارای ۲۵ سال سن، دانشجوی ترم آخر کارشناسی تربیت بدنی، قهرمان تورنمنت جهانی تکواندو سال ۲۰۱۴ در کشور تاجیکستان و داور و مربی رسمی تکواندو کشور.

از خانواده تان بگویید؟

بنده در خانواده ای ۵ نفره متولد شده ام، دارای ۲ برادر هستم و از نعمت داشتن خواهر محرومم، پدرم جانباز و ایثارگر دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، برادر بزرگترم کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دارند و هم اکنون مهیای تحصیل در مقطع دکتری می شوند، برادر کوچکترم هم دانش آموز هستند.

تکواندو را از چه سالی شروع کردید؟مشوق اصلی شما چه کسانی بودند؟

برادر بزرگترم در سال های دور تکواندو کار می کردند، بنده هم توسط ایشان برای اولین بار به کلاس تکواندو رفتم، از سال ۱۳۷۹ هم به طور جدی این ورزش را ادامه دادم و خوشبختانه هم اکنون هم با بیش از ۱۶ سال سابقه خدمتگزار جوانان باقرشهر در رشته تکواندو هستم؛ کسانی که بنده را می شناسند، می دانند که فردی بسیار پرجنب و جوش و فعال در اجتماع هستم و تکواندو هم رشته ای متناسب با روحیات اخلاقی و رفتاری من بوده است.

چه کسی بیشترین نقش را در پیشرفت شما در رشته تکواندو داشته است؟

اول از همه لطف خدا و اهل بیت همیشه و در همه حال شامل حال اینجانب شده است، پدرو مادر عزیزم هم همواره با حمایت های مالی و معنوی و دعای خیرشان پشتیبان اصلی بنده در زندگی فردی و اجتماعی بوده اند؛ استاد پرویز صادقی هم سهم زیادی در پیشرفت بنده در تکواندو داشته اند.

تحصیلات دانشگاهی چقدر در موفقیتتان در زندگی ورزشی تاثیر داشته است؟

با نگاه به ورزشکاران حرفه ای کشور، متوجه خواهید شد که ورزشکاران تحصیلکرده بسیار موفق تر از دیگر ورزشکاران بوده اند، اگر ورزش علمی نباشد قطعا نتیجه ای نخواهد داشت؛ بازدهی بالاتر، طرز برخورد مناسب با شاگردان و همچنین نحوه آماده سازی و حضور در تمرین ها به طور کامل با علم و تحصیلات وابسته است؛ به طور کلی ورزشی که علمی نباشد بازدهی خیلی کمتری خواهد داشت.

img_2615

از مسابقاتی که در آن قهرمان شدید بگویید؟

تورنمنت بین المللی تکواندو سال ۲۰۱۴ کشور تاجیکستان، دارای رنکینگ بین المللی بود، به همین دلیل ورزشکارانی از ۲۲ کشور برتر جهان در رشته تکواندو در آن مسابقات حضور داشتند، خوشبختانه با تلاش و پشتکاری که داشتیم، به عنوان نماینده ایران در آن مسابقات حضور داشتم و موفق شدم با چهار پیروزی پی در پی به فینال راه پیدا کنم و در رقابت فینال هم حریف چینی خود را در راند طلایی مغلوب کرده و صاحب گرد آویز طلا شدم.

قبل از حضور در آن مسابقات تصور چنین سطح بالایی را نداشتم، اما سطح کیفی و فنی آن دوره از مسابقات به واسطه حضور چندین قهرمان جهان از کشورهای مختلف بسیار بالا بود، خوشبختانه با دعای خیر هموطنانم و مردم خوب باقرشهر در آن مسابقات اول شدم و از سوی کمیته فنی مسابقات، فنی ترین تکواندوکار رقابت ها هم معرفی شدم و با اخذ ۱۰ امتیاز در رنکینگ جهانی، دارای رتبه بندی جهانی هم شدم.

به نظر شما امکانات و سخت افزار ورزشی باقرشهر برای ورزش قهرمانی چگونه است؟

بنده در باشگاه غدیر تکواندو خود را آغاز کردم و هم اکنون هم مربی تکواندو در آن باشگاه هستم؛ این باشگاه نسبت به سایر باشگاه های سطح شهرستان از امکانات خوبی بهره مند است و طبیعتا ضعف هایی هم دارد که انشاله با کمک مسئولان آن هم برطرف می شود؛ به طور کلی این باشگاه برای شروع تکواندو در سنین پایه بستر خوبی است.

دورنمای ذهنی شما از آینده چگونه است؟

بنده در حوزه تحصیلات، قصد ادامه تحصیل تا مقطع دکتری تربیت بدنی را دارم، در حوزه ورزشی هم چشم اندازم مربی گری تیم ملی تکواندو کشور می باشد که انشاله با توکل به خدا و تلاش و پشتکار به آن خواهم رسید.

به نظر شما یک دانشجوی نمونه چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

دانشجوی نمونه دانشجویی است که در زندگی اجتماعی تک بعدی عمل نکند، یعنی کسی که صرفا درس می خواند نمونه نیست، بخصوص در مناطق جنوبی شهر که ما زندگی می کنیم، باید هم درس خواند، هم ورزش کرد، هم کار کرد و هم در فعالیت های اجتماعی هم حضوری پر رنگ داشته باشد؛ دانشجو نباید فقط به درس خواندن اکتفا کند، بلکه باید حضوری مثبت در جامعه اطراف خود داشته باشد، چرا که نقش دانشجو در اجتماع بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

img_2608

ایام هفته و اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

بنده در حال حاضر تعداد کمی از واحد های درسی دانشگاهم باقی مانده و به امید خدا تا دو ماه دیگر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی می شوم، چند روزی از هفته را مشغول درس و دانشگاه هستم، با توجه به مسئولیتی که در دانشگاه پیام نور استان هم دارم، هفته ای یکبار هم برای انجام امور در آن جا حضور دارم، روزهای فرد هفته را هم در باشگاه غدیر مربیگری می کنم و ساعاتی را هم مشغول پیگیری امور اجرایی هیئت تکواندو باقرشهر هستم، در اوقات فراغت هم بیشتر به استخر می روم.

در زندگی ورزشی به آنچه می خواستید برسید، رسیده اید؟

بنده از دوران کودکی ورزش کرده ام و در رشته های مختلفی همچون کشتی، بسکتبال، فوتبال، ژیمناستیک و تکواندو فعالیت داشته ام، به طور کلی ۱۸ سال است که ورزش می کنم و از این زمینه خداروشکر می کنم که بیشتر عمر خود را صرف ورزش کرده ام، آرزویم قهرمانی المپیک در تکواندو بود که به دلایلی به آن نرسیدم، اما خوشبختانه با تلاش و کوشش بسیار هم اکنون جوان ترین مربی تکواندو کشور هستم، داوری تکواندو و داشتن چندین مسئولیت اجرایی و مدیریتی در این رشته پرطرفدار هم از دیگر افتخارات بنده در این سن می باشد.

چه توصیه ای برای دانشجویان و ورزشکاران منطقه دارید؟

توصیه بنده به آن ها این است که فقط تلاش کنند، تلاش و کوشش را سرلوحه خود در زندگی قرار دهند، هیچکسی به موفقیت نمی رسد مگر با تلاش و پشتکار؛ استعداد تنها بخشی از موفقیت است، اما مهم تر از آن تلاش و پشتکار فردی است؛ افراد با استعداد ممکن است چندسالی زودتر به موفقیت برسند، اما دیگران باید بدانند که با تلاش و پشتکار و توکل به خداوند و اهل بیت قطعا به موفقیت خواهند رسید.

بارزترین خصوصیات اخلاقی بهروز مرادی چه بوده است؟

توسل به ائمه اطهار همواره در سرلوحه امور بنده در طول دوران ورزشی بنده بوده است، شبهای جمعه هیئتی داریم که هر هفته به طور مستمر سعی می کنم در هیئت حضور داشته باشم و خوشبختانه تا به امروز توسل به ائمه اطهار و امامان معصوم نقش بسیار پررنگی در موفقیت های این جانب در عرصه ورزش داشته است؛ بنده در کلاس آموزشی خود هم همواره به شاگردانم بحث اعتقادی و توکل به خداوند را مطرح می کنم؛ به نظر بنده کسی که به خدا توکل کند و با تلاش و کوشش و پشتکار حرکت کند قطعا موفق خواهد شد.

حرف پایانی؟

بنده به باقرشهر تعلق خاطر بسیاری دارم و مسائل و وقابع آن را همواره با دقت پیگیری می نمایم؛ آرزوی همیشگی بنده موفقیت همه جوانان کشور به ویژه جوانان غیور باقرشهری در عرصه های مختلف زندگی بوده است و امیدوارم که این آرزو تحقق پیدا کند؛ از شما و همکارانتان که این وقت را در اختیار بنده قرار دادید هم تشکر می نمایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.