آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دعواهای سیاسی بزرگترین آفت کشور است

به گزارش راگانیوز ؛ هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به حضور بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان ری در سالن خدمت فرمانداری ری برگزار شد، اظهار داشت: همه مشکلات و معضلات اجتماعی ناشی از ندانم کاری ها است که کشور را دچار بحران کرده است.

وی بیان کرد: در گذشته مصرف مواد مخدر در کشورمان بین افراد پیر و مسن بود و اصلا دیده نمی شد که جوانان به سمت اعتیاد بروند اما امروز میل جوانان به مصرف مواد مخدر زیاد شده است که این موضوع باید بررسی شود.

فرماندار ری خانواده را مهمترین عامل در بحث اعتیاد دانست و افزود: کم کاری خانواده ها در تربیت فرزندان در بروز این بحران بی تاثیر نیست. وقتی ثبات خانواده و در پی آن ثبات جامعه به هم می ریزد، هزاران معضل اجتماعی به وجود می آید.

جمالی پور با تاکید بر آگاه سازی خانواده ها توسط مسئولان، گفت: دعواهای سیاسی و قدرت طلبی ها آفت بزرگ کشور است که بخش عظیمی از جامعه را دچار چالش کرده است.

وی با بیان اینکه حکومت زمانی پایدار می شود که همه کمک کنند، افزود: برای حفظ جامعه نیازمند وحدت و انسجام ملی هستیم و لذا همه باید با تلاش خود ظرفیت ها را کنار هم بسیج کنیم زیرا دولت زمانی می تواند موفق شود و بر مشکلات غلبه کند که همه در کنارش باشند.

فرماندار ری اظهار کرد: پول عنصری در دست سرمایه انسانی برای ایجاد رفاه است اگر سرمایه عنصری آسیب ببیند میلیاردها پول از بین می رود و حتی خانواده های ثروتمند نیز نمی توانند با خرج پول های هنگفت جوان خود را از اعتیاد نجات بدهند.

جمالی پور با تاکید بر پیشگیری در بحث اعتیاد، تصریح کرد: هزینه کردن برای پیشگیری بسیار موثر و با صرفه تر از هزینه کردن برای درمان است لذا دهیاران در حوزه استحفاظی خود برای امر پیشگیری به صورت جدی وارد شوند زیرا کسانی در بعضی از مواد مخدر مانند شیشه ورود کنند، قابل برگشت نیست.

وی ادامه داد: مواد مخدر بلایی است که اگر در جامعه نهادینه و فراگیر شود کل جامعه را مختل می کند و من عقیده دارم دهیاران با کمک مسئولان شرایطی فراهم کنند تا روستاها به یک محیط امن تبدیل شوند.

فرماندار ری تاکید کرد: باید آموزش های لازم برای آگاه سازی خانواده ها صورت بگیرد صدا و سیما، آموزش و پرورش و همه مسئولان وظیفه دارند نسبت به آموزش ها اقدام کنند و خانواده ها را از خطرات موجود آگاه سازند.

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.