آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دفتر مطالعات «ری پژوهی» ایجاد می شود

به گزارش  راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، جلسات این دفتر با حضور تنی چند از محققان، استادان دانشگاه و مسئولان شهرستان ری تشکیل خواهد شد و قرار است تمامی اسناد مکتوب و غیر مکتوب از دیرباز تا کنون جمع آوری و در اختبار محققان و دانشجویان قرار گیرد.

 به گزارش راگانیوز در نخستین نشست مقدماتی ایجاد دفتر مطالعات ری پژوهی، «مهدی ابوالحسنی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به اهمیت ایجاد این دفتر اشاره کرد و افزود: با وجود تاریخ چندین هزار ساله ری، هنوز مرکز مناسبی برای شناساندن تاریخ کهن این شهر وجود ندارد و منابع بصورت پراکنده و درحال از بین رفتن است.

وی افزود: این دفتر باید به مرکزی برای تحقیق پژوهشگران ایرانی وخارجی و دانشجویان علاقه مند به تاریخ ری تبدیل شود و رجال اهل ری و یا مدفون در ری و همچنین مکانهای تاریخی و جاذبه های گردشگری، بیش از گذشته به مردم معرفی شود.

در ادامه، حاضران به بیان موضوعاتی در خصوص نقشه راه و ترکیب اعضای شورا، تعیین مکان ثابت و مشخص با هویت مستقل برای دفتر مطالعات و ‌جمع آوری منابع مکتبوب و غیر مکتوب با تلاش اعضا اشاره کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.