آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دکتر علیجانی زمانی : طرح ساماندهی آب های آلوده جنوب تهران در دستور کار است

به گزارش راگانیوز ؛ صبح امروز همایش بررسی مشکلات آب و کشاورزی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس ،کشاورزان و مسئولین شهرستان ری برپا شد .

در این همایش دکتر علیجانی زمانی به سخنرانی پرداخت و گفت : کمبود آب و مدیریت آب از بحث های مهم در کشور هستند که همواره باید در راس امور قرار گیرند و به مشکلات آب و کشاورزی رسیدگی شود .

نماینده مجلس تهران ،اسلامشهر ، شمیرانات ، ری و پردیس در ادامه افزود : ما در کشور سی میلیارد مترمکعب فاضلاب و پسماند داریم که باید در کشور بازچرخانی شده و با مدیریت آب مشکلات فاضلاب در کشور حل شوند .

دکتر علیجانی زمانی یادآور شد :متاسفانه ما در کشور سد داریم اما لوله کشی مناسب نداریم ، تصفیه خانه داریم اما شبکه آبرسانی ما دچار مشکل است لذا در جهت بهبود روند کشاورزی در کشور باید به سرعت این مشکلات را رفع نماییم .

وی در ادامه اظهار داشت : زمانی که بحث آب حل شود کشاورزی نیز می تواند به حد مطلوب خود برسد و در این راستا امنیت غذایی مردم نیز تامین می شود .

نماینده مجلس تهران ،اسلامشهر ، شمیرانات ، ری و پردیس با اشاره به ظرفیت شهرستان ری در خصوص کشاورزی گفت: در شهرستان ری60 هزار زمین قابل کشت وجود دارد که در ۳۰ هزار زمین کشت می شود  و از مابقی زمین های کشاورزی نمی توان استفاده بهینه نمود .

وی با اشاره به اینکه پیگیری اجرایی شدن طرح ساماندهی آب های آلوده جنوب تهران در دستور کار است ؛ افزود : توزیع عادلانه حق آبه شهرستان ری و رسیدگی به وضعیت قنات های شهرتسان ری که توسط مترو تخریب شده اند ، از دیگر برنامه های اجرایی می باشد .

محسن علیجانی زمانی با بیان اینکه مشکل خشک شده چمشه علی در حال بررسی است ، خاطرنشان کرد : اگر مشکلات اساسی کشاورزان در بخش کهریزک حل گردد و حق آبه از رودخانه کن برای کشاورزی توزیع شود می تواند هزار شغل مستقیم و چهار هزار شغل غیر مستقیم ایجاد نماید .

[rl_gallery id=”63459″]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.