آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

راکتورهای 100 مگاواتی به‌زودی در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش راگانیوز اصغر زارعان معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی عصر امروز در حاشیه مراسم نخستین سالگرد فراق محب اهل بیت علیهم‌السلام زنده یاد حسین قشقایی و یادبود شهید خودکفایی و فناوری هسته‌ای شهید رضا قشقایی که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مردم شهید پرور، هدایت‌اله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران و احاد مختلف جامعه در مسجد شیخ صدوق (ره) شهرری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در ارتباط با مشارکت و همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر در حوزه هسته‌ای اظهار داشت: حوزه‌های مسائل امنیتی و ایمنی دو مقوله از هم جدا هستند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با بعضی از کشورها همکاری‌های مشترک خواهد داشت و بعضی کشورها همانند ژاپن امروز با ایران همکاری داشته است.

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران افزود: با مشارکت و شرایطی که در حال حاضر ایجاد شده است، در عرصه بین‌المللی با همه کشورها مشارکت خواهیم داشت و فناوری خودمان را ارتقاء می‌دهیم.

وی بیان داشت: در یک فرآیندی فعالیت‌های هسته‌ای را در ابعاد مختلف هم در چرخه سوخت و هم در حوزه فعالیت‌های نیروگاهی ادامه خواهیم داد.

زارعان با اشاره به مشارکت و همکاری ایران و چنین عنوان کرد: ما با چین هم در حوزه ساخت راکتورهای کوچک اقداماتی را انجام دادیم و قرار است با توجه به حمایتی که دولت داشته بتوانیم راکتورهای کوچک و 100 مگاواتی را هم در کشور راه‌اندازی کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.