آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رشد بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی شهرری نوید بخش تحول در صنعت گردشگری است

راگانیوز- مسوول میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری افزایش استقبال گردشگران و مسافران نوروزی برای بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی را نوید بخش تحول اساسی در صنعت گردشگری این شهرستان بیان کرد.

 

ˈامیر مسیب رحیم زادهˈگفت :با وجود قرار گرفتن در جوار کلانشهری مانند تهران برپایی تورهای رایگان ری گردی به منظور شناساندن آثار تاریخی و مذهبی و همچنین برپایی نمایشگاههای صنایع دستی برای معرفی توانمندیهای هنرمندان این شهرستان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی بازدیدگنندکان و مسافران نوروزی را سفیران خوبی برای معرفی آثار تاریخی شهرستان به نقاط دیگر استان ذکر کرد و اظهارداشت: استقبال مسافران نوروزی از بازدید اماکن تاریخی به خصوص آتشکده ری، برج طغرل، برج نقارخانه، کنبد اینانج، چشمه علی، ابن بابویه و مشاهیر مدفون در آن نسبت به سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار بود.

مسوول میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب با سایر دستگاههای مرتبط سعی شد زمینه استفاده هر چه بهتر مسافران نوروزی از فضای گردشگری شهرستان فراهم شود.

وی گفت: برای شناسایی هر چه بیشتر و بهتر آثار تاریخی ری به گردشگران، تورهای یک روزه ری گردی در ایام تعطیلات نوروز برگزار و در این زمینه با بکارگیری تعداد بیشتری از راهنمایان مجرب راهنمایی های لازم را به مسافران ارایه شد.

شهرستان ری به عنوان مهمترین کانون تحولات تاریخ و فرهنگی فلات مرکزی ایران با پیشینه ای بالغ بر هشت هزار سال یکی از قطب های مهم باستان شناسی درتاریخ، فرهنگ و تمدن سرزمین ایران می باشد و تاکنون 200 آثار تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که از بین این تعداد 43 اثر به ثبت ملی رسیده است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.