وی اظهار داشت: تحول درنظام آموزشي در گرو بهبود عملكرد معلمان مي باشد. معلم به عنوان يكي از اركان مهم تعليم وتربيت در همه جوامع شناخته مي شود. معلم مجري برنامه هاي آموزشي در مدارس و تربيت كننده نيروي انساني مورد نياز جامعه مي باشد. به همين دليل هر نوع پيشرفت مادي و معنوي جامعه وابسته به كيفيت كار معلمان آن جامعه است و با توجه به نقش و جايگاه معلم به خصوص در عصر كنوني لازم است معلمان از بين بهترين افراد تحصيلكرده انتخاب شوند و از آموزشهاي لازم در امر تربيت همه جانبه دانش آموزان بر خوردار شوند .
نصیری در ادامه تاکید کرد: معلمان از نظر روان شناختی انگیزه سازند و از دانشآموزان پشتیبانی میکنند. آنها به صورت دورهای پیشرفت دانشآموزان را کنترل کرده، تلاش ها و توانایی هایشان را تشویق میکنند، ضعف ها را شناسایی میکنند و تصمیم میگیرند که دانشآموزان چه فعالیت هایی را نیاز دارند. بطور خلاصه معلمان در خلق شرایطی که باعث ترویج یادگیری خود- رهبري میشود نقش کلیدی دارند .