آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رضا یزدانی را با اجرای تازه‌اش تجربه کنید + فیلم

 راگا نیوز:یزدانی با ارکستر خود تمرین کرده و انتظار می‌رود در این کنسرت، شاهد یک اجرای هماهنگ باشیم. در چنین حال و هوایی، اگر حس و حال خروج از منزل را ندارید و نمی‌توانید به سینما، تئا‌تر یا گالری و حتی تلویزیون ‌دل بدهید، می‌توانید کتابی کوچک و ارزان را مرور کنید. شاید هنوز فرصت دیدن «پله آخر» برایتان فراهم باشد اما اگر این پایان هفته به سینما‌ها رفتید و بالاخره شاهد آغاز اکران نوروزی بودید، «حوض نقاشی» و همچنین «قاعده تصادف»، پیشنهادهایی است که پیش رویتان می‌گذاریم

 

همزمان با آخرین ‌هفته سال ۱۳۹۱ مصادف با آخرین فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی و دورخیز بسیاری از این بخش‌ها برای تعطیلات نوروزی، آخرین «پنجمعه» سال با بسته‌ای از آنچه می‌تواند وقتتان را به بهره‌برداری احسن نزدیک کند، پیش رویتان قرار می‌گیرد و شاید در این بسته، جذاب‌ترین موضوع قابل توجه که نیازی به تمرکز نداشته و در اوج خستگی نیز قابل پیگیری است، کنسرت رضا یزدانی باشد.

به گزارش «تابناک»، پنجشنبه و جمعه این هفته، آخرین تجربه پایان هفته در سال کنونی است و چهارشنبه پیش روی، نخستین روز تعطیلات نوروزی به شمار می‌رود. در فاصله یک هفته تا پایان این سال کبیسه، بسیاری از گالری‌ها و مجموعه‌ها یا به برنامه‌هایشان پایان داده‌‌ و یا واپسین برنامه‌هایشان را ‌می‌گذرانند؛ بنابراین، پیشنهاد‌هایی برای پایان هفته ‌و همچنین طول هفته پیش روی از مجموعه پیشنهاد‌های باقی مانده، مواردی پیش رویتان قرار می‌گیرد‌ تا اگر در ترافیک کاری پیش از نوروز، فرصتی یافتید، گزینه‌هایی برای بهره‌برداری از زمان پیش رویتان داشته باشید.

از هفته‌های پیشین کوشیده شده این مجموعه هفتگی، وسعت یابد تا پاسخگوی گروه انبوهی از مخاطبان باشد، ولی گویا این هفته نیز همچون هفته پیشین باید به عنوان ایام پایانی سال، به ارائه پیشنهادهای کوچکی بسنده کرد که در کمترین زمان ممکن دست‌یافتنی و قابل تحقق باشد و این سهل‌الوصولی‌اش در آستانه سال ۹۲ همراهی‌تان کند.

هرچند بر پایه قواعد این بخش، رویکرد کلی در معرفی کتب و فیلم روز است و در عین حال بازگشتی به گذشته خواهد بود، شاید بد نباشد در کنار این مباحث، خواندنی‌ها، دیدنی‌ها، شنیدنی‌ها و حتی بوییدنی‌ها و چشیدنی‌های ایده‌آلی که هر هفته با هزینه‌ای نسبتاً اندک می‌توان آن‌ها را تجربه کرد، پیشنهاد شود و قطعاً در سال ۱۳۹۲ با رویکردی متفاوت، با همراهی مخاطبان فرهیخته تابناک، به ارتقای این بخش پرداخته می‌شود. 

آخرین تجربه موسیقیایی ۱۳۹۱ با رضا یزدانی

رضا یزدانی پس از انتشار آلبوم خاطرات مبهم، برای نخستین بار روی سن می‌رود و آهنگ‌های تازه‌اش را در کنار آهنگ‌های خاطره انگیز پیشینش اجرا می‌کند. یزدانی که پنجشنبه ۲۴ اسفند در دو اجرا در سالن همایش‌های برج میلاد تهران کنسرت می‌دهد، به طور فشرده با ارکستر خود تمرین کرده و انتظار می‌رود در این کنسرت که همه بلیت‌هایش تا سقف نود هزار تومان به فروش رفته، شاهد یک اجرای هماهنگ باشیم.

رضا یزدانی را با اجرای تازه‌اش تجربه کنید + فیلم

رضا یزدانی در کنسرت فردا شب، هجده ترانه خواهد خواند که هشت آهنگ از آلبوم تازه‌اش برگزیده شده‌ است؛ انتخابی که شاید چندان اقبال نداشته باشد، چرا که در آلبوم تازه یزدانی، تنها آهنگ حرف‌های بی‌مخاطب محل توجه است و ‌ای کاش در عوض پرداختن بیش از حد به آلبوم تازه، آهنگ‌های پیشین یزدانی در این اجرا بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

کنسرت بزرگ گروه تنبور نوازان مهرآیین نیز جمعه ۲۵ اسفند به میزبانی تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود؛ کنسرتی با ۱۲۰ نوازنده که رویداد ویژه و متفاوتی تلقی می‌شود. 

این هفته‌ها اما کنسرت‌های دیگری نیز برگزار می‌شود که پیرو پیشنهاد پیشین، توصیه می‌شود با شناخت به این کنسرت‌ها بروید و بدون شناخت از کیفیت این گروه‌ها، ده‌ها هزار تومان از درآمدتان را بر باد ندهید. علاوه بر این‌ها شاهد حجم بالایی از کنسرت‌های پژوهشی هستیم که عمدتاً ‌کیفیت بالایی ندارند‌ و پیشنهاد می‌شود پولتان را در عوض آنکه صرف خریدن هندوانه دربسته بکنید، خرج هزینه‌های منتظره و غیرمنتظره نوروزی کنید.

حوض نقاشی و قاعده تصادف را از دست ندهید

شاید هنوز فرصت دیدن «پله آخر» ساخته جدی حمید مصفا برایتان فراهم باشد؛ اما اگر این آخر هفته به سینما‌ها رفتید و ‌شاهد آغاز اکران نوروزی بودید، «حوض نقاشی» آخرین ساخته مازیار میری و همچنین «قاعده تصادف» به کارگردانی بهنام بهزادی، پیشنهادهایی است که پیش رویتان می‌گذاریم و در ایام نوروز نیز می‌توانید به دیدن آنها بنشینید. 

بر پایه داستان «حوض نقاشی»، مریم و رضا با آدم‌های دیگر فرق دارند؛ نه یک فرق معمولی، بلکه بسیار آشکار. آن‌ها باید بکوشند تا به دیگران ثابت کنند، این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌اند. ماجرای زن و مردی عقب افتاده که در پویایی زندگی با مسائلی برخورد می‌کنند که شاید از دید بسیاری از انسان‌ها پنهان مانده، چگونگی رویارویی آن‌ها با چالش‌های پیش روی، جذابیتی می‌آفریند که بیننده را بی‌حرکت تا پایان داستان همراه می‌سازد؛ البته بازی تحسین‌برانگیز شهاب حسینی و نگار جواهریان در روایت این داستان نباید از نگاه‌ها دور شود. 

«قاعده تصادف» نیز روایتی از زندگی یک گروه تئاتری است که درگیر آماده کردن این نمایش و رساندن آن بە اجرا هستند؛ اما به یکباره اتفاقی باعث می‌شود که این گروه در ‌یک دو راهی قرار گیرند و سرانجام راهی که به نظرشان و احتمال به نظر بخش عمده‌ای از مخاطبانش درست است، برمی‌‌گزینند. فیلم شاید قرار باشد نگاهی متفاوت به نسل سوم و چهارم و دغدغه‌های برخی از ایشان داشته باشد، اما شاید روایتگر مسائل دیگری نیز باشد. 

البته اکران نوروزی ۹۲ با فیلم‌های قابل قبولی همراه است و می‌توان امیدوار بود که بتوانید فیلمی متناسب با ذائقه‌تان در هفته‌های پیش رو ‌بیابید. «رسوایی»، «رژیم طلایی»، «تهران ۱۵۰۰» دیگر فیلم‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. البته در کنار این‌ها اگر در تهران ‌باشید و «عشق» ساخته میشائیل هانکه را ندیده باشید، می‌توانید این فیلم برنده اسکار غیرانگلیسی زبان ۲۰۱۳ را در اکران محدودش نگاه کنید.

وقت مناسبی بر مرد کشی  و زن کشی

«مرد کشی، زن کشی» نام نمایشی است که از امروز ۲۳ اسفند ماه در خانه کوچک نمایش روی صحنه رفته است. این نمایش بر اساس متنی از بهاءالدین مرشدی و با کارگردانی شهره رعایتی روی صحنه رفته است. در این اجرا، امیر کربلایی‌زاده، نوشین سلیمانی، فرزین محدث، میثم رازفر نقش‌آفرینی می‌کنند. 

به ظاهر بلیت‌های برخی از سانس‌های این نمایش پیش فروش داشته و سالن کوچک اجرای «مردکشی، زن کشی» تا چند اجرای آتی پر خواهد بود اما احتمالاً تا پیش از پایان سال یا روزهای نخست سال ۹۲ می‌توانید به دیدن این نمایش بنشینید. درباره جزییات این تئا‌تر و داستان اثری که امروز نخستین اجرایش را داشته، اطلاعاتی منتشر نشده است. 

همچنین نمایش «باز‌می‌گشتم، برف می‌بارید» نیز به کارگردانی بهروز خرم بر اساس متنی از الهام نامنی، اجراهای خود را یک به یک پشت سر می‌گذارد. این نمایش که در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفته، با نقش آفرینی بنیامین احمدی، بهروز خرم و الهام نامنی هر روز یک اجرا در ساعت ۱۹:‌۳۰ دارد. 

افزون بر این دو نمایش، نمایش «تیک تاک» به کارگردانی ارشام مودبیان را نیز می‌توانید بیینید. تالار گوشه فرهنگسرای نیاوران این نمایش را تا انتهای اسفند ماه میزبانی می‌کند و ساعت ۱۹:‌۳۰ هر روز، بازیگران این نمایش روی صحنه می‌روند. 

بخشی از عکس یادگاری دهمین جشن تصویر سال باشید

جشن تصویری سال برای دهمین دوره پیاپی در هفته‌های اخیر در خانه هنرمندان و سالن‌های جنبی این مجموعه فرهنگی ـ هنری با مجموعه از کلاس‌ها و نمایشگاه‌ها برگزار شد و حالا جمعه پیش رو، پایان این نمایشگاه است و با گرفتن یک عکس یادگاری که در آن همه حاضران در اختتامیه جایی دارند، این جشن به پایان می‌رسد.

«جمعه تصویری‌ها» ساعت ۱۵:‌۳۰ روز جمعه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد تا بدین ترتیب، پیش از مراسم پایانی بتوانید، یکی از تصویری‌های عکس گروهی «جمعه دهم» باشید. اگر علاقه‌مند به ثبت در عکس یادگاری دهمین جشن تصویر سال و دیدار با فعالان و هنرمندان نقش آفرین در جشن دهم هستید، جمعه پیش روی را از دست ندهید. 

همچنین «نمایشگاه ایران، سرزمین هنر» تا جمعه ۲۵ اسفندماه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ در باغ موزه هنر برقرار است. در این نمایشگاه، آثار طراحان لباس ایرانی (برندهای طراحی لباس در ایران)، صنایع دستی و جواهرات دست‌ساز به نمایش درآمده است. 

به دیدار اموات و سالمندان بروید

اگر این پنجشنبه و جمعه سرتان خلوت شد، علاوه بر رفتن بر سر مزار درگذشتگان، سری به خانه‌های سالمندان و به ویژه کهریزک بزنید. در آخرین جمعه سال به رسم سنت سال گذشته، به دیدار پدر بزرگ و مادر بزرگ‌هایی برویم که از عزیزان خود دور و مورد بی‌مهری زمانه قرار گرفته‌اند تا مرهمی باشیم بر دل‌های پاکشان و پیشاپیش نوروز را مبارک باد گوییم و بوسه بر دستان پر مهرشان بزنیم. علاوه بر این سالمندان، جمع کثیری از بیماران ذهنی و MS نیز هستند که ماه‌ها یک ملاقات کننده نیز ندارند.

«ديالكتيک تنهايی» را در عصر جمعه بخوانید

عصر جمعه برای بسیاری به قدر کفایت دلگیر کننده است و تنهایی‌ها و سختی‌ها را یادآوری می‌کند. در چنین حال و هوایی، اگر حس و حال خروج از منزل را ندارید و نمی‌توانید به سینما، تئاتر یا گالری و حتی تلویزیون دل بدهید، می توانید کتابی کوچک و ارزان را مرور کنید. «دیالکتیک» تنهایی، پیشنهاد آخر هفته برای مطالعه است که در یک عصر جمعه می توان تا انتها خواند.

«دیالکتیک تنهایی» ترجمه‌ای از مقاله فصل پایانی کتاب «هزار توی تنهایی» از اوکتایوپاز است که توسط خشایار دیهیمی به فارسی بازگردانده شده و ششمین چاپش در بازار است. در بخشی از این کتاب آمده است: «… در دنیای ما عشق تجربه‌ای تقریبا دست نیافتنی است. همه ‌چیز علیه عشق است: اخلاقیات، طبقات، قوانین، نژاد‌ها و حتی خود عشاق: زن برای مرد همیشه آن «دیگری» بوده است، ضد و مکمل او. اگر جزیی از وجود ما در عطش وصل اوست، جزء دیگر ـ که به‌‌ همان اندازه آمر است ـ او را دفع می‌کند….» 

همزمان با نوروز ۱۳۹۲ با برنامه‌های فرهنگی ویژه و پیشنهادهایی که بتوانید سیزده روز را بهتر بگذرانید، همراهی‌تان خواهیم کرد و در پایان، شما را به شنیدن آهنگ «خلیج فارس» رضا یزدانی ـ که در تلویزیون اجرا کرده بود ـ  دعوتتان می‌کنیم.

{flvremote}http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1391/12/23/240353_955.flv{/flvremote}
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.