آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رعایت سبک زندگی سالم از بروز بیماریهای غیرواگیر پیشگیری می کند

فریبا رحمانپور با بیان اینکه هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت با شعار ˈیک عمر سلامتی با خود مراقبتیˈ در کشور آغاز می شود، افزود: علت نامگذاری هفته سلامت به این شعار، اهمیت پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر می باشد که ریشه در سبک و شیوه زندگی دارد.

وی خود مراقبتی را از الزامات پیشگیری اولیه از بروز بیماریهای غیرواگیر ذکر کرد و افزود: از جمله این بیماریها می توان به دیابت ، فشار خون و سرطان اشاره کرد که با بکارگیری تغذیه صحیح ، جلوگیری از خوردن بیش از حد شیرینی ، نمک و روغن های اشباع شده ، در مقابل ورزش کردن و عدم استعمال دخانیات و همچنین رعایت مراقبت های اولیه بهداشتی ، می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

رحمانپور تاکید کرد: خود مراقبتی شامل اعمال آموخته شده ، آگاهانه و هدف دار می باشد که مردم برای خود و فرزندان انجام می دهند تا تندرست بمانند.

وی ارتقای سلامت افراد جامعه و اصلاح روش های زندگی را از جمله اهداف مهم هفته سلامت ذکر کرد و گفت: سلامتی نعمتی بی نظیر و ارزشمند است که باید اهمیت آن در زندگی پررنگ تر شود و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .

رحمانپور راهپیمایی کودکان مهدهای کودک، برپایی کارگاه آموزشی در خصوص راهکارهای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر، برگزاری کوه پیمایی خواهران، برپایی ایستگاه سلامت به منظور تست قند خون و فشار خون و سلامت تغذیه و چاقی را از جمله برنامه های واحد تغذیه اداره بهزیستی شهرستان ری در هفته سلامت بیان کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.