آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رونمایی از مجموعه کتاب «سیره پیامبر خاتم» با حضور رئیس جمهور

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار با نخبگان و برگزیدگان شهرستان ری و مراسم رونمایی از این مجموعه کتاب ها که با همکاری پژوهشگران موسسه علمی فرهنگی دار الحدیث در 7 جلد تدوین شده است با اشاره به سوابق دوستی خود با آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، رونمایی از مجموعه هفت جلدی سیره پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را اقدامی بسیار بااهمیت خواند.
وی گفت: از پایه های وحدت و اتحاد در جهان اسلام، قرآن، حدیث و سنت پیامبر اسلام(ص) است.
روحانی گفت: همانطور که راه و سیره پیامبر اسلام(ص) الگوی بشر در هدایت و یافتن مسیر زندگی است، این مجموعه نیز می تواند در دنیای امروز در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس جمهوری افزود: سیره پیامبر (ص) بهترین نور و چراغ هدایت برای بشریت امروز است و باید از آن الگو بگیریم.
همچنین در این مراسم تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به مجموعه سیره پیامبر خاتم(ص) که به همت جمعی از پژوهشگران دانشگاه قرآن و علوم و حدیث شهرری تألیف شده گفت: این مجموعه یکی از آثار برجسته این دانشگاه است.
آیت الله محمد محمدی ری شهری افزود: این مجموعه برای نخستین بار رفتار و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) در زمینه های فردی، اجتماعی و سیاسی را تبیین می کند که حاصل کار پژوهشی 9 ساله با پژوهشگران علوم و حدیث است.
وی با تأکید بر اینکه موفقیت دولت موفقیت نظام مبتنی بر ولایت فقیه است ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم در نزد خداوند و خلق خدا روسفید باشد.
رئیس جمهوری در قالب سومین سفر استانی دولت به تهران و بیست و چهارمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید، صبح امروز چهارشنبه وارد شهرستان ری شد.
دکتر روحانی پس از ورود به شهرستان و در میان خیل عظیم جمعیت استقبال کننده ، وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شد و پیس از زیارت مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزاده طاهر(ع) و حمزه(ع) در اجتماع بزرگ مردم این شهرستان حاضر شد.
شهرستان ری به عنوان یکی از شهرستان های استان تهران در جنوب شرقی تهران واقع شده است و از شمال به تهران، از جنوب به قم، از شرق به ورامین و پاکدشت، از غرب به اسلامشهر، رباط کریم و زرندیه محدود می شود و دارای سه بخش مرکزی، کهریزک و فشافویه است.
شهرری به عنوان بخش مرکزی شهرستان ری تا مرکز شهر تهران بالغ بر 14 کیلومتر فاصله دارد و شهرت اصلی این شهر بیشتر به خاطر وجود بارگاه عبدالعظیم الحسنی(ع) است ضمن اینکه این شهر از قدیمی ترین مناطق کشور نیز به شمار رفته و آثار باستانی فراوانی را در خود جا داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.