آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آغاز به کار چهار طرح بزرگ زیربنایی و اعتبار432 میلیارد تومانی برای حل مشکلات شهرستان ری

به گزارش راگانیوز ، صبح امروز چهارشنبه دوم دیماه مردم میهمان نواز شهر تاریخی ری، با تجمع در میدان عبدالعظیم(ع) و صحن اصلی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) استقبالی گرم و پرشور از رئیس جمهوری و هیات همراه به عمل آوردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع گرم و صمیمی مردم شهرستان ری با بیان اینکه برای شهرستان ری و مشکلاتی که مردم این منطقه با آن مواجه هستند، در جلسه هیات وزیران تصمیمات خوبی را اتخاذ کردیم افزود: امروز تصفیه خانه بزرگ سد ماملو افتتاح خواهد شد که برای آن هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی ادامه داد:70 درصد آب این تصفیه خانه به شهر ری و قیامدشت منتقل خواهد شد و این مهم ترین قدمی است که در دولت یازدهم برای مساله آب و مشکل آبی شهرری برداشته شده است.
وی اظهار داشت: همچنین واحد تصفیه خانه فاضلاب شهرری با 25 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.
رئیس دولت یازدهم با اشاره به این که شهرستان ری در زمینه مسایل درمانی و بهداشتی با معضلات و مشکلاتی مواجه است، گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده برای تکمیل و تجهیز بیمارستان شهدای هفتم تیر 90 میلیارد تومان اختصاص داده شد که در سال 95 به اتمام خواهد رسید.
روحانی افزود: همچنین بیمارستان قدیمی فیروزآبادی که یکی از مراکز درمانی مهم و قدیمی شهرری است، با اختصاص 73 میلیارد تومان اعتبار تا اوایل سال 96 بازسازی و قسمت های جدید تکمیل می شود.
وی ادامه داد: طرح های دیگری نیز در زمینه هلال احمر و پایگاه های بهداشتی در این سفر مورد توجه قرار خواهد گرفت و در بخش آموزش و پرورش به این منطقه که با کمبود کلاس هایی مواجه است، توجه خواهد شد.
رئیس جمهوری اضافه کرد: 234 کلاس درس با کمک خیرین مدرسه ساز مورد بهره برداری قرار گرفته و 30 میلیارد تومان نیز از طرف دولت برای اجرا و عملیاتی شدن کلاس های درس در سال های 95 و 96 تخصیص داده شد تا مساله کمبود کلاس های درس کاملا برطرف شود.
روحانی یادآور شد: محور جاده قدیم تهران – قم که با مشکلاتی مواجه است، با 44 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و تکمیل مورد توجه قرار می گیرد ضمن اینکه برای راه آهن شهری 12 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد تا در سال 95 نوسازی شود.
رئیس جمهوری همچنین گفت: سیستم نوین آبیاری در سطح سه هزار هکتار از اراضی شهرری با اختصاص 19.5 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
روحانی افزود: برای تکمیل سه سالن ورزشی و احداث دو سالن دیگر مبلغ 10 میلیارد تومان به این منطقه اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه در این سفر 432 میلیارد تومان اعتبار برای 12 طرح مهم مورد نظر قرار گرفته است، گفت: این اعتبار به غیر از طرح های دیگری است که مخابرات و وزارت و بهداشت و درمان و یا سازمان محیط زیست در دست اقدام دارند.
رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: سازمان محیط زیست به منظور جلوگیری از آلودگی هوا طرحی را مدنظر دارد که همه دستگاه هایی که در این زمینه موظف هستند باید اقدامات لازم را انجام دهند.
روحانی گفت: تصمیماتی در این سفر برای شهرری بعنوان مرکزی که فرودگاه بین المللی امام (ره) در آن واقع شده است و همچنین واحدهای بزرگ صنعتی و بخش بزرگی از کشاورزی که در آن قرار دارند، اتخاذ شده و مورد اجرا قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: نیروگاه برق که دارای سیستم قدیمی است، بازسازی خواهد شد و واحدهای جدید نیز در مدار قرار خواهند گرفت.
رئیس جمهوری همچنین از راه اندازی مرکزی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تست ماشین ها خبر داد که موجب اشتغال خواهد شد و از لحاظ صنعتی نیز حائز اهمیت است.
روحانی با بیان این که دولت به تمامی تعهدات خود در این سفر متعهد است، خاطرنشان کرد: ما در تمامی سفرهای استانی و شهرستانی به قول هایی که داده ایم، عمل خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: بحول و قوه الهی شما مردم خوب با برداشته شدن تحریم های ظالمانه و حضور فعال در بخش اقتصاد، شاهد رونق اقتصادی خواهید بود و با مشارکت فعال شما در انتخابات اسفند ماه امسال، شاهد حماسه بزرگ سیاسی دیگری خواهیم بود.
** دیدار حجت الاسلام روحانی با نخبگان و برگزیدگان شهرستان ری
رئیس جمهوری پس از دیدار با عموم مردم در صحن اصلی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در سالن اجتماعات شیخ صدوق دانشگاه قرآن و حدیث با نخبگان، برگزیدگان و مسئولان شهرستان ری دیدار کرد.
وی در این دیدار نیز با اشاره به مشکلات شهرستان ری حوزه آب، محیط زیست و کمبود امکانات بهداشتی را از مهمترین این مشکلات ذکر کرد وافزود: طرح هایی در راستای حل این مشکلات با اعتباری بالغ بر 432 میلیارد تومان تا شش ماه نخست سال 96 دراین شهرستان اجرا، تکمیل و به بهره برداری می رسند.
روحانی با اشاره به بوی نامطبوع ناشی از مشکلات زیست محیطی در مسیر ارتباطی فرودگاه امام خمینی (ره) تا تهران گفت: پیش از این در جلسه ای با حضور مسئولان تأکید کرده بودم که این مشکل باید به هر شکل ممکن حل شود اکنون که وزیر کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه حضور دارند این موضوع را یادآوری می کنم.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه حل برخی از مشکلات این منطقه نیازمند همکاری دولت و شهرداری تهران است تصریح کرد: وزیر کشور باید در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهد.
وی به موضوع فاضلاب شهرستان ری اشاره کرد و افزود: اگر پساب های این منطقه پس از تصفیه برای کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد با وجود زمین های مستعد و گسترده شهرستان ری، موجب افزایش تولید قابل توجه محصولات کشاورزی می شود.
رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه مشکلات نیروگاه برق منطقه باید هرچه زودتر حل شود تصریح کرد: نیروگاه های فعلی برق را نیز باید با نیروگاه مدرن جایگزین کنیم.
** رونمایی از مجموعه هفت جلدی سیره پیامبر اعظم(ص)
همچنین در دیدار رئیس جمهوری با برگزیدگان و نخبگان مجموعه 7 جلدی «سیره پیامبر خاتم (ص)» تالیف آیت الله محمدی ری شهری و جمعی از پژوهشگران دانشگاه قرآن و حدیث رونمایی شد.
روحانی در این رونمایی با اشاره به سوابق دوستی خود با آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، رونمایی از این مجموعه را اقدامی بسیار بااهمیت خواند و افزود: از پایه های وحدت و اتحاد در جهان اسلام، قرآن، حدیث و سنت پیامبر اسلام(ص) است.
وی گفت: همانطور که راه و سیره پیامبر اسلام(ص) الگوی بشر در هدایت و یافتن مسیر زندگی است، این مجموعه نیز می تواند در دنیای امروز در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس جمهوری افزود: سیره پیامبر (ص) بهترین نور و چراغ هدایت برای بشریت امروز است و باید از آن الگو بگیریم.
** آغاز بکار چهار طرح بزرگ زیربنایی و اقتصادی شهرستان ری
بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ زیربنایی و اقتصادی شهرستان ری با حضور رییس جمهوری بخش دیگری از سفر روحانی به شهرستان ری بود.
سه طرح از این طرح ها مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت و یک طرح نیز مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی بود.
طرح مرکز آزمون جاده ای خودرو در فشافویه، طرح ایجاد شهرک صنعت پوشاک و همچنین ایجاد شهرک فناوری های پیشرفته(های تک) سه طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد.
یک طرح وزارت جهاد نیز که به بهره برداری رسید طرح سامانه های نوین آبیاری شهرستان ری در سطح 880 هکتاربود.
روحانی همچنین تصفیه خانه بزرگ هفتم تهران و طرح آبرسانی سد ماملو واقع در منطقه پاکدشت را به بهره برداری رساند و همزمان با این دو طرح مهم، سایر طرح های مرتبط حوزه آب و فاضلاب در سراسر شهر تهران نیز به طور همزمان افتتاح شد.
برای اجرای طرح آبرسانی و تصفیه خانه هفتم آب تهران، 82 کیلومتر لوله با قطرهای 900 تا 1800 میلی متر کار گذاشته شده است.
این دو طرح بزرگ و مهم در مجموع هزار و 100 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
70 درصد این آب به شهر ری و قیامدشت منتقل می شود که یکی از مهم ترین گام های دولت تدبیر و امید برای مساله آب به این منطقه به شمار می رود.
** اختصاص 100میلیاد ریال اعتبار به حوزه ورزش شهرستان ری
همچنین به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران حضور رئیس جمهوری در المپیکی ترین شهرستان کشور مایه برکت و خیر بود و مقرر شد در این سفر100 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه ورزش به شهرستان اختصاص یافت.
شهرستان ری به عنوان یکی از شهرستان های استان تهران در جنوب شرقی تهران واقع شده است و از شمال به تهران، از جنوب به قم، از شرق به ورامین و پاکدشت، از غرب به اسلامشهر، رباط کریم و زرندیه محدود می شود و دارای سه بخش مرکزی، کهریزک و فشافویه است.
شهرری (شاه عبدالعظیم) به عنوان بخش مرکزی شهرستان ری تا مرکز شهر تهران بالغ بر 14 کیلومتر فاصله دارد و شهرت اصلی این شهر بیشتر به خاطر وجود بارگاه عبدالعظیم الحسنی(ع) است ضمن اینکه این شهر از قدیمی ترین مناطق کشور نیز به شمار رفته و آثار باستانی فراوانی را در خود جا داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.