آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مسؤولان مانع وقوع حوادثی مانند فاجعه ساختمان پلاسکو باشند

 

به گزارش راگانیوز ، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی، مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری، شامگاه امروز در نشست خبری که در مدرسه عملیه امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، اظهار داشت: حادثه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو قلوب ملت را اندوهگین کرد.

وی افزود: ساختمان پلاسکو بیش از ۵۴ سال قدمت داشت، این ساختمان فرسوده قبل از انقلاب به عنوان نخستین آسمان‌خراش در ایران به شمار می‌آمد.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با اشاره به اظهار تأسف بسیاری از کشورها نسبت به حادثه پلاسکو، بیان داشت: حادثه دلخراش و تأسف برانگیز پلاسکو هر قلبی را به درد ‎آورد، در این فاجعه نیروهای جان برکف آتش نشانی برای نجات برادران گرفتار در آتش شجاعانه به دل حریق زدند که متأسفانه آن فاجعه وحشتناک اتفاق افتاد و آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

مؤسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری با تأکید به اینکه کشته شدگان حادثه پلاسکو اجر شهید دارند، ابراز کرد: جایگاه شهدا در قیامت در جوار انبیاء و اولیای الهی خواهد بود و خداوند به آنان مقام شفاعت عطا خواهد کرد.

این استاد اخلاق درباره اینکه شهدای آتش نشان برای نجات جان دیگران فداکارانه از جان و تعلقات دنیوی گذشتند، گفت: مرگ امری الهی است اما اینکه انسان با چه مرگی از این دنیا برود بسیار جای تأمل دارد، بالاترین و با ارزشترین مرگ شهادت است.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه یاد و نام شهدای آتش نشان برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود، عنوان کرد: مسؤولان وظیفه دارند از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنند هر چند در زمینه فرسوده بودن ساختمان پلاسکو تذکراتی داده شده بود اما باید نسبت به این امور دقیق و جدی‌تر بود تا دیگر چنین حوادث تلخ و غم انگیزی رخ ندهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.