آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ساختار اداری ادارات شهرری با شرح وظایف آنان متناسب نیست

به گزارش  راگانیوز به نقل ازایرنا، عزیزاله افضلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان ری دارای ظرفیت عظیم صنعتی، تجاری و معدنی است و شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان مهمترین و بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در این شهرستان قرار دارد.
وی یکی از معضلات مهم شهرستان ری را قاچاق کالا ذکر کرد و افزود: به لحاظ قرار گرفتن شهرری در مسیر عبور جنوب به شمال و غرب به شرق کشور، نیازمند فرماندهی انتظامی برای برخورد با این معضل هستیم اگرچه سرکلانتری این شهرستان نیز تاکنون همکاری خوبی داشته است.
وی ادامه داد: واحدهای صنعتی زیادی با برندهای ملی در شهرستان ری وجود دارند که رسیدگی به امور آنان ظرفیت اداری عظیم تری را نیاز دارد و برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال باید به رونق این واحدها توجه کنیم.
افضلی با بیان اینکه شهرری رتبه 13 صنعتی و تجاری را در کشور دارد ادامه داد: شهرستان ری با اینکه یک شهرستان تقریبا کوچک است اما از 17 استان کشور رتبه بالاتری دارد و این نشان از اهمیت بالای این منطقه دارد.
وی اضافه کرد: در حوزه کسب های خرد نیز این شهرستان دارای 25 هزار واحد صنعتی است که البته تعدادی دیگر نیز وجود دارند که بر اساس تبصره 4 پروانه فعالیت خود را از تهران گرفته اند که آمار را به 32 هزار واحد می رسانند.
افضلی گفت: ری بارانداز کالای استان تهران است و در هیچ کجای منطقه خاورمیانه این تعداد انبار متمرکز وجود ندارد و به نوعی شهرستان ری لجستیک تهران است.
وی از طراحی آمایش صنعتی برای مدیریت انبارداری کالا در شهرستان ری خبر داد و افزود: نرم افزاری در زمینه انبارداری در حال نگارش است که بزودی آماده بهره برداری می شود و از طریق آن بهتر می توان با قاچاق کالا مبارزه و بر توزیع مویرگی کالا نظارت کرد.
افضلی با بیان اینکه برای رفع مشکل واحدهای صنعتی شهرستان ری سه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، رفع موانع تولید و صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است افزود: این کارگروه ها تخصص خود را دنبال کرده و با حضور مسوولان شهری از جمله فرماندار و مسوولان ادارات مرتبط مشکلات واحدهای صنفی را بررسی و حل می کنند.
وی با اشاره به فعالیت معدنی در شهرستان ری گفت: شهرستان ری از نظر تنوع معدن در استان تهران چهارم است و اخیرا دو معدن طلا و مس که ظرفیت اشتغال زایی تا هزار نفر را دارند در شهرستان ری کشف شده است که در مرحله مطالعاتی قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.