آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: مدیریت آموزش در دنیا با پیوند اولیا در آمیخته است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش اولیا و مربیان در مدیریت آموزشی گفت: مدیریت آموزش در دنیا با پیوند اولیا در آمیخته است.
خبرگزاری فارس: مدیریت آموزش در دنیا با پیوند اولیا در آمیخته است

به گزارش راگا نیوز، علی اصغر فانی در مراسم نمادین بزرگداشت هفته انجمن اولیا و مربیان از حضور در جمع همکارانش در ابتدای سال تحصیلی جدید در شهرری ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: خدا را شاکرم امروز توفیق یافتم در جمع همکارانم حضور یافته‌ام و امروز با حضور در شهرری در جریان خدمات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران قرار گرفتم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت در آموزش و پرورش را یکی از چهار اولویت وزارت آموزش و پرورش در سال 93 برشمرد و گفت: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش ابعاد گسترده‌ای دارد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه حضور دانش‌آموزان در آموزش و پرورش افزود: باید دانش‌آموزان دریابند که چه نقشی در مدرسه و جامعه ایفا می‌کنند.

فانی با اشاره به نقش دانش‌آموزان در سنگر تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: معلمان همواره در خط مقدم سنگر تعلیم و تربیت به ایفا نقش می‌پردازند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نظارت بر روند مدرسه گفت: مشارکت مردم و اولیا و مربیان باید همواره توسعه یابد و در آموزش و پرورش نقش اولیا و مربیان مشارکت بالا است نه پول پرداخت کردن است.

وی با تاکید بر اینکه اولیا باید در نظارت بر جامعه نقش داشته باشند، عنوان کرد: در آموزش و پرورش برخورد با اولیا و مربیان باید اعتقادی باشد و نه از سر خود باز کردن.

فانی ادامه داد: امام یک برخورد دیگر با اولیا و مربیان این است که مدیر اعتقاد دارد بدون مشارکت اولیا در حوزه مسئولیت آن کار پیش نمی‌رود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مدیر در مدارس یا باید اولیا را قانع کند و یا قانع شود، چرا که حد وسط ندارد.

وی با تاکید بر انتخاب نمایندگان اولیا در همه پایه‌ها و کلاس‌ها عنوان کرد: باید در مدارس و آموزشگاه‌ها پایه به پایه نمایندگانی در انجمن مدرسه داشته باشند و این اعضا افرادی باشند که نمایندگی کلیه اولیا و مربیان را برعهده می‌گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.