آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سفره‌های افطاری به روایت تصویر در نگار‌خانه شیخ صدوق(ره)

نمایشگاه عکس برگزیده 4 دوره رقابت “‌سفره‌های افطاری‌” در اواخر ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق(ره) گشایش یافت.

به گزارش راگانیوز به‌نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، محمد صالح حجت‌الاسلامی دبیر اجرایی در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 30 تابلو عکس منتخب از دوره‌های دوم و سوم مسابقه عکاسی از سفره‌های افطاری که سال‌های گذشته برگزار شده بود، انتخاب و نگارخانه در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق(ره) به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: داوری این نمایشگاه بر عهده محمد ستاری، محمد مهدی رحیمیان و رسول علیازاده است.

حجت‌الاسلامی در خصوص ملاک‌های داوری گفت: در این داوری عکس‌های که خوب باشد و تمام نکات حرفه‌ای در آن به کار رفته و تمامی المانهایی که نشان دهنده‌ی یک سفره‌ی افطاری باشد و تفاوت را با سفره‌های معمولی نشان دهد انتخاب خواهد شد.

وی در خصوص تاثیرات این نمایشگاه بیان کرد:  در سال‌های گذشته و تا 6 سال پیش عکاسان حرفه‌ای به موضوع ” سفره‌های افطاری” توجه نداشتند ولی الان و بعد از برگزاری دوره‌های متفاوت از این نمایشگاه نه تنها مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته بلکه جشنواره‌های موازی با این جشنواره برگزار شده است.

دبیر نمایشگاه تصریح کرد: این جشنواره نشان‌دهنده گسترش فرهنگ افطاری در کشور ایران و کشور‌های مسلمان همجوار است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تا به حال چندین بار در سطح ملی برگزار شده است و علاقه‌مندان ایرانی در خارج از کشور عکس‌های “سفره‌های افطاری” خود را نیز در این نمایشگاه به عرضه گذاشته‌اند.

دبیر نمایشگاه اضافه کرد: مسابقات عکاسی از سفره‌های ایرانی اسلامی از سال 1387 طراحی و در سایت لقمه به اجرا درآمد و مالکیت معنوی آن نیز در آذرماه سال 1390 به طور رسمی به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلامی در پایان ذکر کرد: این نمایشگاه از تاریخ 13 مرداد ماه به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره) دایر خواهد بود.

بر پایه این گزارش، علاقمندان به هنر عکاسی می‌توانند در روزهای یاد شده از ساعت 9 تا 18 به نشانی مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق(ره) واقع در شهرری، فلکه اول دولت آباد، پارک مهران مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.