آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سیاست خارجی از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده است/ عملکرد دستگاه های فرهنگی ضعیف است

به گزارش راگانیوز ، آیت اله سید احمد موسوی با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور ضعیف است، اظهار داشت: نباید با تولید فیلم هایی تیشه به ریشه ایمان این مردم و جوانان زده شود و حتما باید این چنین ضعف هایی برطرف شود.

DSC_0539

امام جمعه باقرشهر در بخش اول سخنان خود ضمن دعوت به تقوای الهی به شرح دعای امام زمان (عج) پرداخت و به مصادیق ظلم در جامعه و مبارزه با آن اشاراتی داشت.

وی در ادامه با توجه به هفته دولت به عملکرد دولت تدبیر و امید اشاره داشت و گفت: سیاست خارجی یکی از اولویت های دولت آقای روحانی بوده است و این مهم را مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود نیز اشاره نمود.

وی افزود: قضاوت های مقام معظم رهبری بسیار عادلانه و منصفانه است، با توجه به اینکه به ایام انتخابات هم نزدیک می شویم، تحلیل گران سیاسی باید به نوع و نحوه تحلیل مقام معظم رهبری توجه ویژه ای داشته باشد و خداناکرده از تحلیل های غیرمنصفانه دوری ورزند.

آیت اله موسوی خاطرنشان کرد: باید دیپلماسی را بصورت مناسب در دنیا مدیریت کرد و بر همین اساس نیز وزیر امور خارجه در ماه های گذشته سفرهای مختلفی به بسیاری از کشورهای جهان در قاره های آمریکا، آسیا و آفریقا داشته اند که این امر توزیع مناسب سیاست خارجی در کشورهای مختلف(حتی کشورهایی که ارتباط چندانی با ما ندارند) را می رساند.

وی افزود: تنها چیزی که در دیپلماسی می تواند مورد اعتماد قرار گیرد، کار ثایت، مسلط و کاملا محکم است که توجه به موارد فوق می تواند برای دولت راهگشا باشد؛ باید از بدحسابی آمریکایی ها در برجام تجربه آموخت و نباید در مقابل وعده آنان اقدام نقد انجام داد.

موسوی گفت: مقام معظم رهبری گاها نسبت به برجام انتقادهایی را مطرح می کنند که این ممکن است تکیه گاه تحلیل گران سیاسی بشود و متاسفانه بسیاری که قصد تضعیف دولت را دارند، از این نکات بهره برداری های خاص خود را می کنند.

خطیب جمعه بخش کهریزک با تاکید بر اینکه انتقادات مقام معظم رهبری در موضوع برجام به بدعهدی و خباثت طرف مقابل مربوط می شود، اظهار داشت: انتقاد ایشان به بدنه و پیکره و عناصر سیاسی کشور خودمان و اعضای تیم مذاکره کننده نبوده است ، زیرا مذاکرده کنندگان به اندازه توان خود تلاش شبانه روزی انجام داده اند و ما نیز قدردان زحمات آنان هستیم.

وی تصریح کرد: سیاست مداران ما همان بچه های انقلابی کشور خودمان هستند و در نظام ما مسئولیت دارند و باید تقویتشان کنیم، نه اینکه آن ها را ضربه بزنیم ؛ باید از ریاست محترم جمهور و دولت تدبیر و امید حمایت کنیم؛ زیرا رئیس جمهور برخاسته از آراء مردم است و قابل احترام بوده و هیئت دولت نیز مورد اعتماد مجلس شورای اسلامی است و وزرا از اعضای مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته اند و تنها کسانی که می توانند به این وزرا انتقاد کرده و آن ها را عزل و نصب کنند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس جمهور است.

امام جمعه باقرشهر با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی گفت: باید با رعایت اخلاق اسلامی به خدمتگزاران نظام اسلامی توهین نکنیم، مردم کوچه و بازار نیز نباید به آن ها توهین کنند و اخلاق را باید رعایت کنند.

وی با اشاره به پیشرفت علم در کشور گفت: کشورمان امنیت خوبی را داشته و باید به افزایش توان دفاعی اقدام نماید که خوشبختانه شاهد آن هستیم بودجه دفاعی کشورمان نیز دو برابر شده است.

موسوی با اشاره به عملکرد ضعیف دستگاه های فرهنگی کشور هم گفت: چراباید فیلم یا تئاتری ساخته شود که تیشه به ریشه ایمان جوانان کشور بزند، عملکرد دستگاه های فرهنگی ضعیف بوده و باید ضعف ها برطرف شود.

وی در پایان ایجاد شبکه ملی اطلاعات فضای مجازی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه فضای مجازی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم و برای بسیاری قابل استفاده نیست و باید کسانی از آن استفاده کنند که صحیح و درست بهره برداری نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.