آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سیدحسن خمینی: امروز همه از وضع فرهنگی جامعه گله مندیم

به گزارش راگانیوز به نقل از ازپایگاه اطلاع رسانی جماران، حجت الاسلام سیدحسن خمینی ظهر امروز – چهارشنبه – در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان کشور اظهار کرد: گرفتاری بزرگ ما این است که بیش از آنکه خودمان مسلمان باشیم؛ می خواهیم بگوییم مسلمانی چیز خوبی است.
وی با بیان اینکه نیازمند انقلاب حرکتی هستیم، افزود: وجهه همت مان را مسلمانی قرار دهیم، نه اثبات اینکه مسلمان بودن خوب است.
وی ادامه داد: اگر بگوییم همه کتاب هایی که چاپ کرده ایم و فیلم هایی که ساخته ایم درست است؛ آیا خودمان اینگونه هستیم؟ باید از اثبات خوبی به ثبوت خوبی برویم.
یادگار امام راحل گفت: همه توفیق امام خمینی(ره) در شناخت درد جامعه روزگار خود بود وگرنه روحانی مبارز و مرجع تقلید زیاد داشتیم اما ایشان به خاطر سخن گفتن از درد جامعه مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: مشکلات اخلاقی در جامعه که علل و ادله مختلفی چون بیکاری و…در آن دخیل است، جای بحث دارد و باید به آن رسیدگی شود.
وی افزود: برای حل این مشکل باید مردم را به سمت خوبی هدایت کنیم و راه آن هم شروع کردن از خودمان است.
سیدحسن خمینی یادآور شد: تولیدات فرهنگی باید در جهت بهبود شرایط جامعه تولید شوند و تنها برای اثبات خوبیها تولید نشوند وباید بدانیم که هیچ زبانی در این راه، توانمندتر از هنر نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: امام خمینی(ره) از سینما به عنوان «هنر مشروع» نام برد؛ ایشان از فیلم هایی نام بردند که گرچه سابقه دینی نداشتند، اما موضوع آنها اجتماعی بود.
عباس صالحی تصریح کرد: وزارت ارشاد تلاش می کند راه امام راحل را ادامه دهد و آن را باز نگاه دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان، مدیران، روسای سازمان های تابعه و جمعی از هنرمندان امروز چهارشنبه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های والای رهبر کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.