آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شبکه آزمایشگاهی دانش‌آموزی نانو سرآغاز یک حرکت عظیم در کشور است

 شبکه آزمایشگاهی دانش‌آموزی نانو سرآغاز یک حرکت عظیم در کشور است

به گزارش راگانیوز، سعید سرکار در آیین افتتاح شبکه آزمایشگاهی دانش‌آموزی نانو (توانا) که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در شهرری برگزار شد، اظهار کرد: شبکه آزمایشگاهی دانش‌آموزی نانو سرآغاز یک حرکت عظیم در کشور است.

وی گفت: امروز اقتصاد دانش بنیان تبدیل به یک ادبیات روزمره شده است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: جمهوری اسلامی ایران عزم خود را برای کاهش اتکاء به مواد خام جزم کرده است و برای توسعه فناوری نانو تلاش می‌کند.

سرکار با تاکید بر اینکه باید اقدامات خود را از بخش دانش‌آموزی آغاز کنیم، عنوان کرد: دانش‌آموزان فنداسیون حرکت آینده کشور است اگر نگرش‌ها در سطح دانش‌آموزی تغییر داده شود و این سبب تغییر رفتار در دانشگاه‌ها می‌شود.

سرکار تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که دانش‌آموزان باید از همان مقاطع تحصیل در مدارس فعالیت‌های علمی خود را به‌ طور جدی پیگیری کرده و با به کارگیری علم و دانش آشنا شوند و فعالیت‌های علمی خود را به کارهای کاربردی سوق دهند.

وی با بیان دانش‌آموزان آینده کشور را شکل می‌دهند، عنوان کرد: فنداسیون نانو در بخش دانش‌آموزی شکل می‌گیرد.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بیان داشت: آموزش و پرورش تئوری علمی را تبدیل به برنامه وسیع‌تر می‌کند و پژوهش‌های کاربردی و هدفمند را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

تشریح فعالیت‌های دانش‌آموزی فناوری نانو

سرکار در تشریح فعالیت‌های دانش‌آموزی فناوری نانو، باشگاه توانا را یکی از فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری نانو عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت‌هایی که در مسیر توسعه فناوری نانو مورد توجه بوده است، توسعه پایدار منابع انسانی است و برنامه آموزش فناوری نانو به دانش‌آموزان با این هدف در سند راهبردی توسعه فناوری نانو مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به‌ منظور ارتقای آشنایی دانش‌آموزان با علوم و فناوری نانو و زمینه‌سازی تحقیق و پژوهش دانش‌آموزی در این حوزه با هدف پایدارسازی جریان توسعه منابع انسانی در فناوری نانو، اقدام به تاسیس باشگاه دانش‌آموزی نانو در سال 1387 کرده است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو خاطرنشان کرد: این مجموعه سعی دارد تا دانش‌آموزان را در طی یک فرآیند آموزشی، از یادگیری مفاهیم اولیه تا خلق ایده‌های دانش محور هدایت کند، با این هدف که پس از فارغ‌التحصیلی، آموخته‌ها و تجربیات در مدت زمان تعامل با باشگاه نانو، پایه پژوهش‌های دانشگاهی آنان گردد.

وی افزود: از مهمترین اصول مطرح در باشگاه نانو، فراهم‌سازی امکان تجربه کارگروهی است. ترسیم ماهیت بین رشته‌ای علوم و فناوری نانو، مفهومی است که در جریان فعالیت در باشگاه به‌ طور تجربی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

سرکار ادامه داد: حمایت از برگزاری سمینارهای آموزشی فناوری نانو به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزی تا پایان سال 1392 موفق به آشنایی قریب به 300 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور با این فناوری نوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو، فعالیت شبکه آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، برگزاری نمایشگاه‌های استانی و …. از فعالیت‌های مهم باشگاه دانش‌آموزی نانو هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.