به گزارش راگانیوز ، با هدف پیشگیری از گرفتگی و حوادث و مشکلات احتمالی ، خطوط و شبکه های جمع آوری فاضلاب شهر واوان شستشو و سمپاشی گردید.

مدیر امور آبفای واوان ضمن اعلام خبر مذکور اظهار داشت : با عنایت به تقارن فصل سرد و احتمال یخ زدگی و گرفتگی شبکه های فاضلاب و همچنین در راستای دستور العمل صادره در خصوص نظارت ، کنترل و شستشو و نگهداری خطوط فاضلاب ، لذا مطابق برنامه زمانبندی شده عملیات شستشو و سمپاشی ادواری شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در شهر واوان در دستور کار قرار گرفته و انجام میگیرد .

پرویز عبدی ضمن اشاره به مشخصات این پروژه یادآور شد : پروژه شستشوی خطوط فاضلاب واوان با صرف هزینه های لازم از محل اعتبارات جاری و داخلی انجام می پذیرد . و در این عملیات شستشوی خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب جمعاً به طول ۱۶۵۰ متر با استفاده از دستگاههای مجهز واترجت بصورت فشاری از اواسط آبان ماه جاری آغاز شده و در حال حاضر با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است . و پس از شستشو و پاک ساز خطوط در جهت دفع حیوانات موذی نیز بصورت کامل کل خطوط و شبکه ها سمپاشی شده و مجددا در مدار قرار می گیرند .

مهندس عبدی همچنین در خصوص خطوط و شبکه های فاضلاب و برنامه شستشوی سالیانه این شبکه ها در شهر واوان گفت : تقریبا کل شهر واوان دارای شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب می باشد و در جهت نگهداری خطوط و پیشگیری از هر گونه مشکلات احتمالی شامل گرفتگی ، شکستگی و یا ایجاد حوادث در خطوط و همچنین شیوع بیماریها از طریق حیوانات و حشرات موذی ، عملیات شستشوی خطوط و شبکه های فاضلاب و شناسائی و برطرف ساختن موارد معیوب این شبکه ها هر سال یک الی دو بار به صورت ادواری و زمانبندی شده انجام می گیرد.