آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شمارش معکوس برای افتتاح و بهره برداری از درمانگاه جدید شبانه روزی دکتر فروزان باقرشهر

به گزارش راگانیوز ، اولین و قدیمی ترین پزشک باقرشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: درمانگاه جدید شبانه روزی دکتر فروزان با اخذ تمام مجوزها و رعایت استاندارد های وزارت بهداشت، آماده رقابت با بهترین کلینیک ها و درمانگاه های تهران است.

DSC_1232

دکتر محمدرضا فروزان نامی آشنا برای تمام مردم باقرشهر و شهرهای اطراف مانند کهریزک و حتی شهرری است، این دکتر موی سپیدکرده، ده ها سال پیش که در باقرشهر ۱۰۰خانواده هم سکونت نداشت، پا به این شهر گذاشت و به عنوان اولین پزشک منطقه مشغول فعالیت شد.

پس از گذشت حدود ۴۰ سال از شروع فعالیت دکتر فروزان در باقرشهر و به بهانه پرس و جو پیرامون ساختمان در حال احداث درمانگاه شبانه روزی فروزان به سراغ ایشان رفتیم و ضمن تبریک بمناسبت روز پزشک، مصاحبه ای با وی انجام شد.

وی به خبرنگار ما گفت: درمانگاه جدید شبانه روزی دکتر فروزان شامل ۶ طبقه با زیر بنای ۲۴۰۰ متر بزرگترین درمانگاه شبانه روزی شهرستان ری می باشد که شامل بخش های زیر می باشد:

طبقه همکف شامل اورژانس می شود که اتاق سرم درمانی آقایان و خانم ها، تزریقات آقایان و خانم ها، اتاق جراحی سرپایی، اتاق (سی پی آر) احیاء قلب و ریه و همچنین اتاق پزشک کشیک در آن قرار دارند.

DSC_1226

طبقه اول شامل بخش های تخصصی مانند داخلی، اطفال، زنان، مامایی، جراحی عمومی، پوست و زیبایی و قلب و عروق است.

در طبقه دوم هم بخش ارتوپدی شامل اتاق گچ، فیزیوتراپی، اعصاب و روان، مغز و اعصاب، روان شناسی و تغزیه به فعالیت خواهد پرداخت.

طبقه سوم هم  کلیه فعالیت های رادیولوژی شامل رادیولوژی و ماموگرافی، (اُ پی جی) سنجش تراکم استخوان صورت خواهد گرفت.

فروزان پیرامون طبقه چهارم هم گفت: طبقه چهارم این درمانگاه به آزمایشگاه تعلق دارد؛ استاندارد آزمایشگاه تشخیص طبی ۱۱۰ متر و آزمایشگاه پاتوبیولوژی ۱۴۰ متر می باشد ولی آزمایشگاه ما ۲۸۰ متر زیربنا دارد که نشان از بزرگی و عظمت درمانگاه شبانه روزی باقرشهر است.

اولین پزشک باقرشهر در ادامه تصریح کرد: بیماری که وارد این مجموعه می شود، همه امکانات لازم برایش فراهم و مهیا است، مگر امور بسیار تخصصی که باید در تهران انجام شود، اما برای کارهای روزمره و تخصصی پزشکی شامل رادیولوژی، آزمایشگاه و حتی اورژانس کاملا آماده خدمت رسانی به مردم شریف باقرشهر و شهرهای اطراف خواهد بود.

محمدرضا فروزان با تاکید بر اینکه تمام نقشه ها و بخش های این درمانگاه مورد تایید وزارت بهشداشت قرار گرفته است، گفت: درمانگاه فروزان بزرگترین و زیباترین درمانگاه شبانه روزی شهرستان ری می باشد که آماده رقابت با بهترین کلینیک ها و درمانگاه های تهران است.

وی افزود: آزمایشگاه ژنتیک و بخش پزشکی هسته ای از دیگر اهداف ما می باشد که متاسفانه در جنوب تهران فقط یک مرکز در این حوزه فعالیت می کند که با طراحی و درنظرگرفتن فضایی بزرگ و مجهز برای آن ها، انشاله در آینده ای نه چندان دور شاهد بهره برداری از آن در باقرشهر خواهیم بود و مردم خونگرم این منطقه دیگر برای انجام یک « سی تی اسکن» معمولی مجبور به رفت و آمد به تهران نخواهند بود.

DSC_1236

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح کامل تمام بخش های این درمانگاه، بیش از ۱۰۰ نفر در این مرکز مشغول بکار خواهند شد که با احتساب هر خانواده ۴ نفر، به رقمی قابل توجه خواهیم رسید که باعث رشد اقتصادی منطقه هم می شود.

فروزان در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: بی شک در ابتدای کار ما ، آماده پذیرش روزانه ۱۰۰ نفر بیمار اورژانسی خواهیم بود که مطمئنا در سال های آینده با فعال شدن سایر بخش ها این آمار چنرین برابر خواهد شد و این مهم به این خاطر است که در این مرکز اکثر امورات مرتبط با قلب مانند اکو، نوار قلب و تست ورزش و یا امورات ارتوپدی و رادیولوژی انجام می شود؛ درحالی که تا امروز مردم منطقه برای انجام موارد فوق باید به تهران مراجعه می کردند.

DSC_1225

وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت و همراهی های شهردار و اعضای شورای اسلامی باقرشهر و همچنین شبکه بهداشت شهرستان ری در احداث این درمانگاه، گفت:این مرکز هدیه ای ناقابل به مردم شریف و ولایت مدار باقرشهر و شهرهای اطراف است که انشاله در سایه توجهات حضرت حق، مورد رضایت و توجهشان قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.