آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهدا به امام حسین (ع) اقتدا کردند و بهترین راه نجات انسانها را مجاهدت در راه خدا دانستند .

 

شهردار باقرشهر در دیدار با مادر خلبان شهید سرتیپ حسین چله دوان  :
شهدا به امام حسین (ع) اقتدا کردند و بهترین راه نجات انسانها را مجاهدت در راه خدا دانستند .
 
ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ  راگا نیوز به نقل از ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮمي شهرداري و شوراي اسلامي باقرشهر ، در این بازدید که مسئولین شهر و شهرداری و فرماندهان نواحی ری و باقرشهر حضور داشتند ، ایشان بر دلجوئی و سرکشی از خانواده شهدا تاکید کردند .
در این دیدار امام جمعه ، شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی باقرشهر ، رئيس هيئت رزمندگان اسلام ، فرمانده ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم حسن(ع) ری ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح ا… (ره) باقرشهر ، مسئول روابط عمومي و مسئول امور ايثارگران شهرداري باقرشهر حضور داشتند ، حاضران نسبت به رشادت ها و ایثارگری های شهدای انقلاب اسلامی خصوصا خلبانان رشید و تیز پرواز ارتش و سپاه ادای احترام کردند .
مادر خلبان شهید سرتیپ حسین چله دوان در این بازدید به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود پرداخت . وي ضمن قدردانی از خرمات و اقدامات شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر گفت : مسئولین شهر نسبت به خانواده های شهدا به وظیفه خود عمل کرده اند ، و من از ایشان راضی هستم ، امیدوارم که خدمات ایشان مورد قبول درگاه احدیت نیز واقع شود .
این مادر شهید در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اقدام شهرداری در خصوص ترسیم تمثال خلبان شهید سرتیپ حسین چله دوان در قالب نقاشی دیواری در ابتدای بلوار سیمتری امام خمینی (ره) و ابتدای خیابانی که بنام این شهید نامگذاری گردیده ، در خصوص فرزند شهیدش گفت : حسین من در ششمین روز ماه محرم سال 1333 چشم به جهان گشود ، او جوان موقر و سربه زیر و باهوشی بود ، کودک که بود او را جهت فراگرفتن قرائت قرآن به مکتب فرستادیم و از همان کودکی علاقه خود را به پرواز نشان می داد ، بارها به خاطر علاقمندی به پرواز با دوچرخه تا فرودگاه مهرآباد می رفت و ساعتها به تماشای پرواز هواپیماها مشغول می شد . اخلاق او با جوانان دیگر متفاوت بود ، همواره بدنبال دستگیری از افتادگان بود و کبر و غرور در او راه نیافته بود .
در ادامه اين ديدار جمشید سعادتمند شهردار باقرشهر ، ضمن تجلیل از صبر و استقامت خانواده های معظم و معزز شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس و سالهای پس از شهادت عزیزان خود گفت : یکی از کمترین کارهائی که شهرداریها می توانند جهت پاسداشت نام و یاد شهدا انجام دهند ترسیم تمثال شهدا بر دیوار و در میادین شهر است .
وی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و برنامه های شهرداری را در  همین راستا دانست و متذکر شد : با تعامل و همکاری مستمری که در حال حاضر با ناحیه حضرت روح ا… (ره) بوجود آمده است امیدواریم شاهد شکوفائی فرهنگی در این خصوص باشیم .
علیرضا باشتنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح ا… (ره) باقرشهر در خصوص سرتیپ شهید حسین چله دوان گفت : این افتخار بزرگی است که در شهری زندگی و خدمت می کنیم که جوانان آن در راه حفظ نظام و امنیت ملت شریف ایران از نثار جان خود دریغ نکردند .
شهدایی مانند سرتیپ شهید حسین چله دوان با طی کردن مدارج علمی در راه حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و امروز وظیفه ماست تا تصاویر آنان را در شهر نصب العین جوانان و نسل های پس از انقلاب قرار دهیم .
 پرویز صادقی ریاست شورای اسلامی باقرشهر نیز ضمن ارج نهادن به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت : فرهنگ غنی عاشورا موجب شد تا جوانان این مرز و بوم با چشمانی باز و همتی بلند با دشمنان اسلام به مقابله برخیزند . وی این شهید را از هر لحاظ الگوئی مناسب برای جوانان باقرشهر دانست و خواستار تهیه مطالبی در خصوص زندگینامه ایشان و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت شد .
در این دیدار محمود فخامتي مسئول امور ايثارگران شهرداري باقرشهر ، شرحي از زندگينامه اين شهيد را برای حاضران بازگو نمود . وي گفت : خلبان شهيد حسین چله دوان در سی ام شهریور سال 1333 در باقرشهر (باقرآباد سابق) متولد شد ، وي در کنار کار به تحصیل نیز می پرداخت . سال 1352 به هوانیروز ارتش پیوست . در سال 1354 ازدواج کرد که ثمره این ازدواج 2 فرزند دختر و یک پسر می باشد . و در نهایت در تاريخ 12/02/1365  و همزمان با روز نیمه شعبان و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت به آرزوی دیرینه خود رسید و به درجه رفيع شهادت نائل شد . 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.