آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار منطقه 20:سربلندی ایران‌ در عرصه‌های مختلف مدیون خون شهداست

به گزارش راگانیوز، منصور کتانباف پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر محلات شهرداری ناحیه 5 این منطقه ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف مدیریت شهری است و ایثار و از جان گذشتگی رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بوده است که برای حفظ و ترویج این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی خطاب به مادران شهدا با بیان اینکه فرزندان شما به رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفتند و قطعاً شفاعت کننده والدینشان هستند، گفت: به برکت وجود والدین شهدا است که این انقلاب حفظ شده و ثمره خون‌بها و مجاهدت‌های شهدای گرانقدر تسری انقلاب اسلامی در تمام دنیا و حفظ جایگاه ایران اسلامی است.

شهردار منطقه 20 به اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: مجموعه شهرداری تهران از چند ماه گذشته تبلیغات دو برنامه اساسی آسمان آبی، زمین پاک و خط سفید را آغاز کرده و آنچه در این طرح حائز اهمیت است ارتقاء فرهنگ ترافیک و حرکت بین خطوط و به طبع آن جلوگیری از بروز تصادفات و خسارتهای جانی و مالی در سطح شهر تهران است.

وی با بیان اینکه با توجه به قوانین اسلامی و پیشینه کهن ما تقوا و رعایت نظم سرلوحه کارهای مسلمانان قرار گرفته است افزود: در صورت دقت در رعایت قوانین و داشتن گذشت در رانندگی و همچنین حرکت بین خطوط حدود 97 درصد از تصادفات کاهش خواهد یافت.

کتانباف به اجرای طرح تفکیک پسماندها در سطح محلات شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: به‌طور تقریب 7 هزار تن زباله در تهران تولید می‌شود که چنانچه فقط 30 درصد این مقدار تفکیک و جداسازی شود باعث تولید ثروت و کمک به حفظ محیط زیست می‌شود.

شهردار منطقه 20 به اهمیت اجرای طرح آسمان آبی زمین پاک برای ارتقای فرهنگ شهروندان و کاهش ترافیک با محوریت کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر اکثر خودروها تک سرنشین هستند که علاوه بر تولید آلاینده‌ها و آلودگی محیط زیست باعث بروز امراض مختلف و تحمل هزینه‌های سنگین برای کل شهروندان و  کشور می‌شود.

کتانباف با بیان اینکه این طرح در سطح محلات شهر تهران و همچنین منطقه 20 در حال اجراست، گفت: امید است با همکاری شهروندان پس از اجرای این طرح در شهر تهران، به‌صورت سراسری در کل کشور اجرایی شود و فرهنگ رعایت قوانین و حفظ محیط زیست نهادینه شود.

به گزارش فارس، همایش مهمانی شقایق‌ها با حضور شهردار، قائم مقام، معاونان توسعه منابع  انسانی و اجتماعی فرهنگی، مشاور و مدیر دفتر شهردار، مشاور مذهبی شهردار، رئیس حراست، شهرداران نواحی 4 و 5، رئیس بنیاد شهید شهرری و رئیس عقیدتی سیاسی سرکلانتری شهرری به همت شهرداری ناحیه 5 با پخش کلیپ شهدا و مداحی مداح اهل بیت علیهم‌السلام در سرای محله ولی آباد برگزار و با اهدای لوح تقدیر و هدایا از تعدادی از خانواده معظم شهدای محلات ناحیه 5 تقدیر شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.