آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار منطقه 20: اعزام خانواده‌های شهدای شهرری به مشهد

 

راگا نیوز: شهردار منطقه 20 تهران مدیریت معنوی را تبلوری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری برشمرد و به گوشه‌ای از اقدامات این منطقه در زمینه خدمات دهی به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا پرداخت.

عظیم بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خانواده‌های معظم شهدا ولی نعمتان ما هستند، گفت: به‌منظور تکریم از خانواده‌های معظم شهدا، 450 خانواده معظم شهید این منطقه به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام شدند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه زمینه لازم برای پدران و مادران شهید کهن سال، که در این سفر نیاز به‌همراه داشته‌اند، فراهم شده است، خاطرنشان کرد: 450 خانواده معظم شهید طی سه دوره از ابتدای سال به‌صورت هوایی به مشهد مقدس اعزام شدند و به مدت چهار روز با امکانات کامل رفاهی در آن مکان شریف اقامت داشتند.

وی به تقارن اعزام سومین کاروان از خانواده شهدا با هفته تکریم خانواده اشاره کرد و افزود: خانواده شهدا به عنوان بهترین الگوی خانواده، قابلیت معرفی به دنیا را دارند.

بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد مدیریت شهری مبنی بر تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی، تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به معنویات، ارزش‌ها و باورهای دینی شکل گرفته است که برپایی همایش‌های تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی یادواره‌های شهدا، برگزاری کنگره‌های محلی شهدا و غبارروبی مزار شهدا که در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود، از جمله این اقدامات است.

بابایی تاثیرات بازدیدهای مستمری که هر هفته از خانواده‌های شهدا صورت می‌گیرد را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: علاوه بر دیدارهای هفتگی، دو بار در سال تمام معاونان، شهرداران نواحی و مدیران شهری به‌صورت جهادی همزمان با صد خانواده شهید دیدار می‌کنند که مجموعه این دیدارها، از فعالیت‌های اولویت‌داری است که تاثیرات معنوی ماندگاری را به‌همراه دارد.

وی به اهمیت الگوسازی شهدا برای نسل جوان اشاره کرد و گفت: علاوه بر شخصیت شهدا و جانبازان، خانواده‌های آنان نیز الگوهای مناسبی برای معرفی به نسل جوان هستند.

وی ادامه داد: در بیشتر دیدارهایی که با خانواده شهدا و یا جانبازان داریم هیچ خواسته دنیوی ندارند و به جمله «ما با خدا معامله کرده‌ایم» اکتفا می‌کنند و این مهم برای فعالیت هرچه بیشتر همه خدمتگزاران و مسئولان در جهت پایمال نشدن خون شهدای عزیز و ایثارگری‌های جانبازان گرامی، درس عبرت و تلنگر است.

بابایی دفاع مقدس را تجربه‌ای موفق از مدیریت معنوی برشمرد و گفت: توکل به خداوند، ائمه و معنویت، همیشه راهگشا بوده همان طور که هشت سال مقاومت پیروزمندانه را برای ما به ثمر آورد و توانمندی ایران و ایرانی را به دنیا معرفی کرد، امروز نیز با تاسی بر مدیریت برخاسته از باورهای دینی به دنبال محقق ساختن کارآمدی دین در اداره جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد تمام حوزه‌های مدیریت شهری از جمله عمرانی، ترافیکی، امور شهری و اجتماعی مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: ترسیم نقاشی دیواری شهدا، نامگذاری معابر، پل‌های عابر و مجموعه‌های فرهنگی هنری به نام شهدا از جمله اقداماتی است که در دستور کار حوزه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

شهردار منطقه 20 تهران به برپایی کنگره بزرگ 2700 شهید شهرری اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت که مجموعه‌ای از وصیت‌نامه و خاطرات شهداست و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور که در دو فصل زمستان و تابستان انجام می‌شود از دیگر اقداماتی است که برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.